قبرس درخواست آمریکا برای بستن بنادر بر کشتی های روسی را رد کرد

© AP Photo / Desmond Boylanقبرس درخواست آمریکا برای بستن بنادر بر کشتی های روسی را رد کرد
قبرس درخواست آمریکا برای بستن بنادر بر کشتی های روسی را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساواس آنگلیدس، وزیر دفاع قبرس گفت که کشورش، به رغم اصلاحات آمریکا در پیش نویس قانون همکاری با شرق دریای مدیترانه، به ارائه بنادر و زیرساخت برای کشتی های روسیه و دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ساواس آنگلیدس، وزیر دفاع قبرس گفت که کشورش، به رغم اصلاحات آمریکا در پیش نویس قانون همکاری با شرق دریای مدیترانه، به ارائه بنادر و زیرساخت برای کشتی های روسیه و دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

کمیته روابط خارجی مجلس سنا پیش‌نویسی را تصویب کردند که در آن از کشورهای منطقه خواسته شده تا از ارائه خدمات و بنادر به کشتی‌های روسیه خودداری کنند.

آنگلیدس گفت که هیچ کشوری نمی تواند و حق ندارد به نیکوزیا فشار بیاورد تا این کشور بندرش را به روی کشتی‌های روسیه و سایر کشتی‌ها ببندد. وی تاکید کرد که قبرس خدمات بنادری خود را به کشورهای ثالث، عمدتاً برای کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کند.

این مقام دولتی قبرس گفت که در صورت بحران، قبرس موظف است که کمک کند، وی توضیح داد که قبرس هرگز در یک عملیات نظامی با هیچ کشوری همکاری نداشته است. پیش از این، نیکوس آناستاسیادس، رئیس‌جمهور قبرس تصویب این اصلاحات را تاسف‌آور خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала