نقش ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی

© Flickr / rabiem22نقش ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی
نقش ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به ریاست کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین‌المللی دریانوردی انتخاب شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،ماندانا منصوریان، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی ایران در سازمان جهانی دریانوردی، به عنوان نایب رئیس کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی انتخاب شد.

منصوریان اولین نایب رئیس زن کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی به شمار می‌رود. کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی یکی از پنج کمیته اصلی سازمان بین المللی دریانوردی و مسئول ارائه کمک‌های فنی به ویژه به کشورهای در حال توسعه و ارتقای توانایی آنها در اجرای مقررات بین المللی مرتبط با ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی است.

روسیه گاز ایران را از زیر دریا به پاکستان صادر خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه گاز ایران را از زیر دریا به پاکستان صادر خواهد کرد

وی اظهار داشت:«ایران از سال 1958 میلادی عضو سازمان جهانی دریانوردی بوده است. در حال حاضر این سازمان متشکل از 5 کمیته اصلی است که کمیته همکاری‌های فنی یکی از این کمیته‌ها قلمداد می‌شود.

نقش آموزش و تربیت نیروهای انسانی به خصوص برای کشورهای در حال توسعه از موضوعات مهم و مورد بحث این کمیته است، بنابراین ریاست بر کمیته همکاری‌های فنی آیمو برای ایران جایگاه ویژه ای دارد.انتخاب ایران برای ریاست کمیته همکاری‌های فنی آیمو این امکان را برای کشور فراهم می‌کند تا نقش موثرتری در این سازمان بین المللی و سایر کمیته‌های آن داشته باشد.

سازمان بین‌المللی دریانوردی (International Maritime Organization) یا آیمو IMO در 6 مارس 1948 در کنفرانسی در ژنو به تصویب رسید و 10 سال بعد اجرایی شد و از سال 1958 در جامعه بین‌المللی شروع به کار کرد. این سازمان با 171 عضو و 3 عضو وابسته یکی از موسسات تخصصی وابسته به سازمان ملل و مقر آن در لندن (بریتانیا) است. هدف این سازمان، تسهیل همکاری و مبادله اطلاعات میان کشورهای عضو در زمینه موضوعات فنی مربوط به کشتی رانی و به وجود آوردن عالی‌ترین معیارهای ایمنی دریایی است.

مهم‌ترین هدف آیمو «ایمنی، امنیت، کشتی‌رانی کارآمد در اقیانوس‌های عاری از آلودگی» است. آیمو به طور کلی صلاحیت دارد در خصوص کلیه مسائل اداری و حقوقی مربوط به دریانوردی، اقدامات و تصمیمات لازم را انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала