ترامپ: رفتار آمریکا با ترکیه درباره خرید سامانه اس400، نامناسب بود

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: رفتار آمریکا با ترکیه درباره خرید سامانه اس400، نامناسب بود
ترامپ: رفتار آمریکا با ترکیه درباره خرید سامانه اس400، نامناسب بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ، در اجلاس گروه جی 20 در خصوص رفتار نامناسب امریکا در خرید سامانه اس 400 روسیه از سوی ترکیه اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اجلاس G20، گفت که واشنگتن به نحوی نادرست با ترکیه در خصوص خرید سیستم C-400 روسیه برخورد کرد. 

اردوغان: در روند تحویل اس 400 به ترکیه هیچگونه تاخیری رخ نداده است - اسپوتنیک ایران
اردوغان: در روند تحویل اس 400 به ترکیه هیچگونه تاخیری رخ نداده است

ترامپ یادآور شد که رهبر ترکیه، رجب طیب اردوغان، قصد داشت که سیستم موشکهای ضد هوایی آمریکایی پاتریوت را خریداری کند، اما دولت قبلی ایالات متحده اين موضوع را رد کرد.

او می خواست موشک های پاتریوت را خریداری کند، اما همراهان رئیس جمهور اوباما گفتند که ترکیه نمی تواند آنها را خریداری کند، اما برای دفاع از ترکیه، این خرید ضروری بود. سپس ترکیه از روسیه درخواست خرید نمود.

در عین حال، پس از خرید سیستم های روسیه توسط آنکارا، ایالات متحده نارضایتی خود را ابراز کرد و از اردوغان خواست که این خرید را انجام ندهد.

ترامپ در ادامه گفت: "او (اردوغان) قرارداد را امضا کرد، پول زیادی را سرمایه گذاری کرد. به محض این که آنها را خریداری کرد، از کشور ما به او تلفن کردند و گفتند: گوش کن، ما نمی خواهیم شما این سیستم ها را بخرید، زیرا اس 400 از سیستم های ناتو نیست". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала