گزارش و تحلیل

اظهارات ترامپ تاکید می کند ایران باید قویتر شود

© AP Photo / Evan Vucciاظهارات ترامپ تاکید می کند ایران باید قویتر شود
اظهارات ترامپ تاکید می کند ایران باید قویتر شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرزیدنت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده اخیرا تهدید کرده که ایران را نابود خواهد کرد، کاری که به قول ظریف نه اسکندر توانست انجام دهد و نه چنگیز و نه… بد نیست آقای ترامپ یک بار هم که شده کتاب تاریخ ای را مطالعه بفرمایند تا ببینند آنهایی که تلاش داشتند ایران را نابود کنند کجا هستند و ایران و ایرانی ها کجا هستند.

این سخنان آقای ترامپ نشان می دهد که ایشان مانند بسیاری دیگر با ملت ایران مشکل دارد و نه با نظام جمهوری اسلامی ایران.
نوعی عقده که برخی در تاریخ آن را داشتند و دارند و با این حال همه آنهایی که به دنبال نابودی ایران بودند نابود شدند اما ایران ماند وخواهد ماند.

زمانی که اولین خاندان سعودی با حمایت انگلیس 200 سال پیش تاسیس شد سعودی ها دو رویا در ذهن داشتند یکی نابودی ایرانی ها و شیعیان و دیگری اشغال یمن.
در همان اولین قدم خود هم سعودی ها و وهابی ها به کربلا حمله و علاوه بر قتل عام همه شیعیانی که یافتند کل شهر را غارت کردند.
امروزه هم می بینیم که برای محقق شدن رویای دیرینه اجداد خود چه بلایی سر یمن آورده اند.

هر اقدام آمریکا واکنش شدید تر ایران را در پی دارد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هر اقدام آمریکا واکنش شدید تر ایران را در پی دارد
دیگر همپیمانان ایالات متحده در منطقه یعنی اسرائیلی ها هر ساله به تاریخ 15 آذر ماه رسما مراسمی معروف به مراسم ایرانی کشون راه می اندازند و خاطره کشتار ایرانی ها در زمان شاه اخشورش را جشن می گیرند.
آقای ترامپ هم رسما ایران را تهدید به نابودی کرده، یعنی احتمالا تمایل دارد برای محقق شدن رویای خود از انواع و اقسام سلاح های ممنوعه از جمله سلاح های هسته ای استفاده کند و مرتکب جنایت بر علیه بشریت گردد.
با توجه به اینکه جامعه جهانی ثابت کرده هیچ امیدی به آن نیست ایرانی ها مجبور هستند که خود دست روی زانوی خود بگذارند و تلاش کنند این تهدید برای نابودی ایران را مهار کنند.
گو اینکه بسیاری باور دارند که این صحبت های آقای ترامپ یک شانتاژ بیش نیست اما باید توجه داشت که ترامپ بر عکس دیگر سیاستمداران آمریکایی هر آنچه در دل دارد را به زبان می آورد و این بدین معنا است که وی در باطن تمایل دارد ایران و ایرانی ها را نیست و نابود کند.
البته هم بنیامین بنتانیاهو و هم محمد بن سلمان در موارد متعددی بیان کردند که رویای حمله و نابودی ایران را در ذهن خود دارند و با توجه به اینکه امروزه این افراد یعنی نتانیاهو — بن سلمان — بن زاید و بولتون در کنار داماد آقای ترامپ یعنی کوشنر که خود نیز تابع ایدئولوژی صهیونیستها است، افرادی هستند که خود ترامپ را اداره می کنند می توان گفت تهدید برای ایران دو چندان می باشد.
اسپر: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، اما آماده تامین امنیت منطقه است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
محمد کاظم سجادپور: آمریکایی‌ها خطوط قرمر ایران را می‌دانند
طبق مستنداتی که توسط کتابخانه ملی بریتانیا پس از طی کردن دوره محرمانه بودن منتشر شده، تاریخ ثابت کرده که هر وقت حاکمان ایران از خود سهل انگاری به خرج داده اند مردم ایران متحمل بزرگترین فجایع شده اند و شاید برگشتن به تاریخ بتواند برخی مسایل را روشن کند.
طبق این اسناد زمانی که امیر کبیر تلاش داشت فناوری صنایع نظامی را به ایران منتقل کند مستشاران اروپایی وارد عمل شدند و ناصرالدین شاه را قانع کردند که تفکر امیرکبیر برای ساخت توپخانه و کشتی های جنگی بی خود و بی جهت فقط هزینه های ایران را بالا می برد و وقتی که ایران می تواند مدرن ترین توپخانه و کشتی ها را از آنها خریداری کند چه دلیلی دارد ایران بنشیند و این تسلیحات را تولید کند.
طبق همین اسناد آنها همچنین به ناصر الدین شاه گفتند در صورتی که ایران مورد حمله قرار گیرد می تواند روی کمک آنها حساب کند و حتی شاید نیاز به خرید توپخانه و کشتی جنگی نداشته باشد چون آنها به صورت رایگان آنها را در اختیار ایران قرار خواهند داد.
همین امر منجر شد که ناصر الدین شاه به جاه اینکه پول های مملکت را هزینه امور زیربنایی و دفاعی کند هزینه لهو و لعب و تفریح درباریان کند و در نهایت مشاهده کردیم که سر به زنگاه وقتی که ایران مورد تهاجم قرار گرفت هیچ کشور اروپایی ای از ایران حمایت نکرد و حتی بعد از آن نیز در جنگ جهانی اول روسیه و انگلیس ایران را اشغال کردند وانگلیسی ها همه آذوقه مردم ایران را غارت کردند و چیزی حدود نیمی از ملت ایران از گشنگی تلف شدند.
همین اتفاق هم در جنگ جهانی دوم رخ داد.
شاید خاطره بازداشت شاه وقت ایران یعنی رضا شاه که برای مردم ایران به عنوان یک شاه قلدر معروف بود نیز بسیار جالب باشد که علیرغم همه قلدری وی یک جوخه سرباز انگلیسی کافی بود تا وی را کتف بسته بازداشت و پسرش را به جای او به کرسی بنشانند و کل ارتش وقت ایران جرئت حتی پلک زدن و حمایت از شاه مملکت را نداشت.
شاید برخی ندانند که رضا شاه چگونه برکنار شد اما طبق کتاب Shah of Shahs انتشارات پنگوین انگلیسی ها توسط یک سرجوخه یک پیغام کوتاه برای رضا شاه فرستاندند:

سجادپور: دلار وسیله جنگی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
معاون وزیر خارجه ایران: دلار وسیله جنگی آمریکا است
"ممکن است اعلیحضرت لطفاً از سلطنت کناره ‌گیری کرده و تخت را به پسر ارشد و ولیعهد واگذار نمایند؟
ما نسبت به ولیعهد نظر مساعدی داریم و از سلطنتش حمایت خواهیم کرد.
مبادا اعلیحضرت تصور کنند که راه‌حل دیگری وجود دارد".

همین و بس، رضا شاه قلدر بلا فاصله تسلیم شد چون می دانست قدرتی برای دفاع کردن ندارد ومردم هم از وی حمایت نخواهند کرد.
حال صحنه را در ذهن خود تصور کنید و بعد به همین یکی دو هفته پیش برگردید، وقتی که رئیس جمهوری آمریکا به واسطه نخست وزیر ژاپن پیامی برای رهبر انقلاب فرستاد و واکنش رهبر انقلاب ایران چه بود.

من این چند اتفاق را یاد آور شدم چون خیلی ها هنوز به یاد دارند اما می توان ده ها مورد از این اتفاق ها را یادآوری کرد که طی آن کوتاهی حاکمان ایران منجر شد مردم ایران تاوان پس دهند.
پس از انقلاب هم همین که کشورهای همسایه احساس کردند ممکن است ایران ضعیف شده باشد به ایران حمله ور شدند و دیدیم که بیش از هشتاد کشور جهان مثل کفتار و لاشخور منتظر بودند ایرانی ها شکست بخورند تا همه با هم به جان ایران و ایرانی ها بیافتند.
همه این ماجرا ها به این دلیل نبوده که ایران تهدیدی بر علیه دیگران بوده بلکه به این دلیل بوده که ایران منابع خدادادی ای دارد که همیشه مورد طمع دیگران بوده، به این دلیل می توان گفت بحث تلاش برای نابودی ایران و ایرانی ها بحث جدیدی نیست واز قدیم الایام در تاریخ همیشه وجود داشته، توجه داشته باشید که گذشته جشن های پوریم یا ایرانی کشون یهودی ها به حدود پانصد سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

هشدار نماینده روسیه درباره اقدامات آمریکا در رابطه با ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار نماینده روسیه درباره اقدامات آمریکا در رابطه با ایران
خوب در این شرایط ایران توانسته مرزهای مجازی ایران را از افغانستان در شرق تا دریای مدیترانه در غرب و باب المندب در جنوب گسترش دهد تا اگر فردی مانند ترامپ تصمیم گرفت از تسلیحات کشتار جمعی برای نابودی ایرانی ها استفاده کند مجبور شود در محدوده ای بسیار بزرگ با ایرانی ها درگیر شود و استفاده از این تسلیحات در داخل مرز ایران پاسخگو نباشد.
همچنین ایران توانسته تسلیحات دفاعی مورد نیاز خود را تولید کند و حد اقل با سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین فوق مدرن آمریکایی نشان دهد که توانایی دفاع از خود را دارد و اگر بنا باشد که آمریکایی ها بخواهند از تسلیحات هسته ای خود بر علیه ایران استفاده کنند ممکن است بتوانند همان هواپیمای حامل بمب هسته ای و یا کشتی ای که می خواهد موشک اتمی بر علیه ایران شلیک کند را در جا منهدم کنند و یا اینکه اگر آمریکایی ها بخواهند با موشک های دوربرد خود حمله هسته ای به ایران کنند آنوقت موشک های آنها چندصد کیلومتر قبل از رسیدن به خاک ایران نابود کنند و ضرر آن به متحدین آمریکا برسد که فضای خود را برای حمله به ایران باز می کنند.
حال که بحث موشک های دفاعی ایران شد بد نیست اشاره کرد که وقتی ایرانی ها از موشک خود برای سرنگونی پهباد آمریکایی استفاده می کنند این چندین پیام دارد:
اول اینکه ایرانی ها توانسته اند چنین تسلیحات پیشرفته ای را تولید کنند.
دوم اینکه ایرانی ها احتمالا تسلیحاتی به مراتب پیشرفته تر را در اختیار دارند که این موشک خود را به نمایش گذاشته اند.
بر کسی پوشیده نیست که اگر آمریکایی ها جسارت حمله به ایران را ندارند به هیچ وجه این دلیل نیست که آقای ترامپ دل نازک است و نمی خواهد 150 ایرانی کشته شوند بلکه به این دلیل است که آنها به خوبی می دانند ایران از اقتدار کافی برای مقابله با آنها برخوردار است و چه بسا تعداد بسیار زیادتری کشته وتلفات را متحمل شوند.
این تهدیدات آقای ترامپ و متحدین ایشان نشان می دهد که این خط و مشی ایران تنها راه حفاظت از جان و مال و نابوس و وجود ایران و ایرانی ها است و حکومت ایران مجبور است هر آنچه در توان دارد را صرف تقویت نفوذ ایران در منطقه و تولید تسلیحات دفاعی خود کند.
به همین دلیل هم هست که آنها بر دو نکته یعنی نفوذ ایران در منطقه و قدرت موشکی ایران انگشت گذاشته اند چون بخوبی می دانند تا زمانی که ایران از این دو توانمندی برخوردار است حمله به ایران بسیار پر هزینه خواهد بود، آنقدر پر هزینه که می تواند منجر به فروپاشی اقتصادی و نابودی آمریکا شود.
یعنی آقای ترامپ عملا جنگ با ایران ممکن است منجر به نابودی آمریکا شود نه ایران.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала