احتمال درگیری بین کشورهای هسته‌ای وجود دارد؟

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: امیدوارم کار به درگیری بین کشورهای هسته‌ای نکشد
پوتین: امیدوارم کار به درگیری بین کشورهای هسته‌ای نکشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین: امیدوارم کار به درگیری بین کشورهای هسته‌ای نکشد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با «اف تی» در آستانه اجلاس گروه «جی 20» ابراز امیدواری کرد که کار به درگیری بین کشورهای هسته‌ای نکشد.

رئیس جمهور روسیه گفت:«جهان «خردتر» شده است و کمتر قابل پیش‌بینی است. در زمان جنگ سرد، وضع خوب نبود. جنگ سرد بود ولی قوانینی وجود داشت که رعایت می شد و یا سعی می کردند رعایت کنند. هم‌اکنون گویی اصلا قانونی وجود ندارد. از این نظر جهان تقسیم و«خردتر» شده و کمتر قابل پیش‌بینی است که نکته مهم و غم‌انگیزی است».

ولادیمیر پوتین در پاسخ به این سوال که آیا خطر بروز درگیری نظامی بین آمریکا و چین وجود دارد گفت:«شما می دانید که تاریخ بشریت با درگیری های نظامی مرتبط است، اما پس از ظاهر شدن سلاح هسته‌ای، خطر درگیری‌های جهانی همانا به دلیل عواقب تراژیکی که جهان می‌تواند با آن‌ها مواجه شود، کاهش یافته است. این عواقب برای کل بشریت، در صورت بروز درگیری بین کشورهای هسته‌ای بروز خواهد کرد. امیدوارم که چنین اتفاقی نیفتد».

گروه «جی 20» یا گروه بیست اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارائی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیاست. گروه 20 متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

همایش گروه «جی20» در روزهای 28 و 29 ژوئن در اوساکای ژاپن برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала