روسیه توانست در سوریه به دستاوردی فراتر از انتظار برسد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه توانست در سوریه به دستاوردی فراتر از انتظار برسد.
روسیه توانست در سوریه به دستاوردی فراتر از انتظار برسد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در گفتگو با «فایننشل تایمز» اعلام نمود که دستاوردهای روسیه در سوریه فراتر از انتظار است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در این خصوص گفت:«به نظر من دستاوردها خوب و مثبت هستند. اولا تعداد زیادی از شبه‌نظامیان نابود شده‌اند که قصد بازگشت به روسیه را داشتند، منظور  چند هزار نفر است که قصد داشتند به روسیه و کشورهای همسایه بازگردند. ورود آنها به روسیه ممنوع است. اینها برای روسیه خطرناک هستند.

دومین دستاورد بزرگ ما این است که توانستیم به ثبات در منطقه دست یابیم، منطقه ای که از نظر جغرافیایی به ما نزدیک است. این نیز نکته ای مهم است. زیرا این امر تأثیر مستقیمی در تأمین امنیت روسیه دارد. علاوه بر آن روسیه، مناسبات کاری خوبی با تمام کشورهای منطقه برقرار کرده است و موضع آن در منطقه خاورمیانه باثبات تر شده است. ما با بسیاری از کشورها در آن منطقه مثلا ایران و ترکیه و دیگر کشورها مناسبات کاری و مشارکت و حتی مناسبات اتحادی برقرار کردیم.

دستاورد مهم دیگر به سوریه مربوط می شود: ما توانستیم تمامیت ارضی کشور سوریه را حفظ کنیم و مانع از هرج ومرج شبیه آنچه در لیبی رخ داد، در آنجا بشویم. اگر وضع بدتر می شد و عکس آن رخ می‌داد، این امرعواقب منفی برای روسیه دربرداشت. نیروهای مسلح روسیه نیز توانست تجربه خوبی کسب کند، تجربه ای که نمی توانست در هیچگونه رزمایشی در شرایط صلح بدست آورد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала