گزارش و تحلیل

ایرانی ها در دور زدن تحریم های آمریکا تبحر یافته اند

© Sputnikایرانی ها در دور زدن تحریم های آمریکا تبحر یافته اند
ایرانی ها در دور زدن تحریم های آمریکا تبحر یافته اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا روز به روز بر تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران می افزاید و امیدوار است ایرانیان را تحت فشار اقتصادی قرار دهد.

ایالات متحده آمریکا روز به روز بر تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران می افزاید و امیدوار است ایرانیان را تحت فشار اقتصادی قرار دهد، ایرانیان در مقابل در دور زدن این تحریم ها تبحر خیره کننده ای پیدا کرده اند؛ در این رابطه خبرنگار اسپوتنیک در تهران با رئیس اتاق بازرگانی ایران گفتگو کرد.

دکتر غلامحسین شافعی تاجر و رئیس اتاق بازرگانی ایران طی مصاحبه ای با خبرنگار اسپوتنیک در رابطه با فعالیت های این مجموعه (اتاق بازرگانی ایران) جهت کم کردن اثر تحریم ها اینگونه بیان کرد:

نمی توان گفت که مسائله ی تحریم های ظالمانه ی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بر مناسبات اقتصادی ما تاثیر گذار نبوده، اما تحریم ها به هیچ عنوان روند کار ما را متوقف نکرده چرا که خوشبتانه ما در پیدا کردن راهکار های مناسب و راهگشا برای دور زدن تحریم های آمریکا متبحر شده ایم؛ قطع به یقین در شرایط اقتصادی فعلی توقف در روند ساز و کار های اقتصادی ما امری امکان ناپذیر خواهد بود.

وی در ادامه افزود:

در چنین شرایطی مهمترین مسئله ای که باید روی آن تمرکز کنیم، توسعه ی مناسبات اقتصادی با همسایگانمان است و پس از آن باید روی تجارت پایاپای با دیگر کشور ها هم متمرکز شویم؛ تحقق این اقدامات می تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را تقریبا کم اثر یا بی اثر کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با فعالیت های اتاق بازرگانی ایران پیرامون تحریم ها به عنوان یک بخش خصوصی گفت:

اجلاس های بازرگانی که میان کشور ها برگزار می شود عمدتا با پیگیری های اتاق های بازرگانی انجام می شود، پیشنهاد های لازم جهت عقد قراردادهای تجاری را داده ایم، مبدلات یک به یک اقتصادی نیز جزو کار های ما است که بر سرعت آن افزودیم و کشور های همسایه را در اولویت مبادلات خود قرار دادیم؛ قطعا آینده ی تجاری ما با تکیه بر همسایگان جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریمی روشن تر خواهد بود.

وی در انتها خاطر نشان کرد:

قطعا ورود جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه ی اوراسیا یک گشایش جدید در مناسبات تجاری و اقتصادی ما خواهد بود و راه جدیدی برای دور زدن تحریم ها برای ما فراهم می کند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала