گزارش و تحلیل

عروسی بدون داماد در منامه

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiتلاش برای عادی سازی روابط از طریق کارگاه بحرین
تلاش برای عادی سازی روابط از طریق کارگاه بحرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنچه بدیهی است این می باشد که کارگاه مالی منامه که به ظاهر برای جمع آوری کمک های مالی جهت اجرای معامله قرن برگزار شده، در این راستا مرده به دنیا آمده اما نکته ای که هدف اصلی این کنفرانس عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی می باشد.

آنچه بدیهی است این می باشد که کارگاه مالی منامه که به ظاهر برای جمع آوری کمک های مالی جهت اجرای معامله قرن برگزار شده، در این راستا مرده به دنیا آمده اما نکته ای که احتمالا بسیاری به آن توجه ندارد این است که هدف اصلی این کنفرانس عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی می باشد.

اگر هدف اصلی این کارگاه حل مشکل اسرائیل و فلسطین باشد با توجه به عدم حضور فلسطینی ها می توان آن را به عروسی ای بدون داماد تشبیه کرد.

طی دهه ها بسیاری شایعات مبنی بر روابط پنهانی برخی سران کشورهای عربی مخصوصا سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با اسرائیل منتشر می شد اما سران این کشورها تلاش داشتند که این شایعات را تکذیب کنند تا مبادا مردم عرب واکنش نشان دهند.

اگر طی یکی دو روز اخیر رسانه های اسرائیلی را رصد کرده باشید متوجه می شوید که خبرنگاران اسرائیلی که به منامه سفر کرده اند علاوه بر پوشش کارگاه، اقدام به قدم زدن در خیابان های پایتخت بحرین و گفتگو با مردم نمودند.

آنها اظهار نداشته اند که این پیاده روی و گفتگوی آنها توسط دولت بحرین هماهنگ شده بوده یا نه اما به هر حال آنهایی که با سیستم بحرین آشنایی دارند بخوبی می دانند که انجام چنین کاری بدون هماهنگی دولت بحرین در این کشور جزو محالات به حساب می آید، واحتمال اینکه اگر این افراد بدون هماهنگی بخواهند چنین کاری را انجام دهند و با برخورد مردم مواجه شوند بسیار زیاد است.

موساد خود را قربانی ایران نمی کند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موساد خود را قربانی ایران نمی کند

یکی دو روز قبل هم خانم تسپنی لیبنی یکی از وزرای سابق اسرائیل عکسی را از خود در گروه های اجتماعی منتشر کرد و مدعی شد که در حال قدم زدن در منامه این عکس را گرفته.

همه این تصاویر با این منظور منتظر شده اند تا به مخاطب بگویند مردم کشورهای عربی هیچ مشکلی با اسرائیل و اسرائیلی ها ندارند و سران کشورهای عربی با خیال راحت می توانند روابط خود با اسرائیل را برقرار کنند.

انتخاب بحرین برای این کنفرانس هم بی دلیل نبوده.

بحرین امروزه کاملا تحت اشغال عربستان سعودی است و امنیت آن کاملا در اختیار عربستان سعودی می باشد و به این دلیل بدیهی است که عربستان خواسته به نوعی بحرین را جلو بیاندازد و بعد خود جلو بیاید.

مشارکت کنندگان در این اجلاس بخوبی می دانند که با توجه به مخالفت شدید فلسطینی ها با این ماجرا که به نوعی پذیرش فروش سرزمین های فلسطین به حساب می آید احتمال موفقیت آن صفر است اما با نشاندن مقامات عربی و اسرائیلی سر یک میز خواهان آن هستند که تابوی این دشمنی را بشکنند و کاری کنند که فلسطینی ها احساس کنند که در کشورهای عربی هیچ پشتیبانی ندارند.

آنها همچنین امیدوار هستند که در مرحله های بعدی دیگر کشورهای عربی را به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل سوق دهند.

آنها می دانند که در حال حاضر بزرگترین مانع در مقابل طرح آنها ملت های عرب و مسلمان و جبهه مقاومت وطبیعتا پشتیبان جبهه مقاومت یعنی ایران است.

به همین دلیل هم طی هفته های اخیر تنش ها در منطقه را افزایش دادند تا همه توجه ها به سمت ایران واحتمال بروز جنگ در منطقه برود و کمتر کسی توجه کند که چه توطئه ای در پشت پرده در حال اجرا می باشد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала