دیدار قریب الوقوع مقامات پارلمانی ایران و روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoدیدار قریب الوقوع مقامات پارلمانی ایران و روسیه
دیدار قریب الوقوع مقامات پارلمانی ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایلیاس اوماخانوف، نایب رئیس شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه روز 2 ژوئیه در مسکو با مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.
کابلوف: اقدامات آمریکا علیه ایران بلوف است  - اسپوتنیک ایران
کابلوف: اقدامات آمریکا علیه ایران بلوف است
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سایت مجلس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرده است.
یادآور می شود روسیه بارها حمایت خود از ایران در تقابل با آمریکا را اعلام کرده و ضرورت حفظ توافق هسته ای برجام را مورد تاکید قرار داده است. اخیراً معاون وزیر امور خارجه روسیه از تحت تاثیر قرار داشتن کشورهای اروپایی نسبت به تصمیم های آمریکا ایراز تاسف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اظهار داشت، که مسکو تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم می کند و به خاطر رویکرد سختگیرانه کشورهای اروپایی نسبت به ایران که تحت تاثیر واشنگتن هستند، اظهار تاسف می کند.
سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: اکنون ما شاهد این هستیم که اعضای اروپایی برجام تحت تاثیر آمریکا در برخی از جنبه ها رویکرد سختگیرانه ای نسبت به ایران پیدا کرده اند، که این اتفاق نگران کننده ای است.
وی تاکید کرد: ما شاهد ادامه سخت تر شدن شرایط برای فعالیت عادی تجاری و اقتصادی ایران هستیم. همه این موارد ناکارآمد و خطرناک و متناقض با خط مشی است که ما همیشه بر آن تاکید داریم. البته، این نوع سیاست آمریکا را محکوم می کنیم. ما بارها غیرقانونی بودن تحریم های یک جانبه را متذکر شده ایم. همه اینها بازتابی از نگرش گسترده ای است که ظاهرا اساس و مبنای سیاست خارجی واشنگتن است. واشنگتن برای حل مسائل بین المللی، قوانین ملی خود و اقدامات یک جانبه را جایگزین قوانین بین المللی و ساز و کارهای جهانی کرده است. این حقیقتا نوعی دیکته کردن است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала