راه حل آرامکو سعودی برای صادرات نفت در صورت بسته شدن تنگه هرمز

© AFP 2023 / Marwan Naamaniراه حل آرامکو سعودی برای صادرات نفت در صورت بسته شدن تنگه هرمز
راه حل آرامکو سعودی برای صادرات نفت در صورت بسته شدن تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت دولتی نفت عربستان سعودی "Saudi Arabian Oil Co. - Saudi Aramco" تجربه و زیرساخت لازم برای ادامه صادرات نفت در صورت وقفه در ارسال از طریق تنگه هرمز را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل شرکت امین ناصر در مصاحبه ای با خبرگزاری بلومبرگ در این خصوص توضیح داد.
ناصر گفت: " ما آمادگی خود را افزایش می دهیم. ما می توانیم نفت را از طریق دریای احمر بفرستیم و خط لوله ها و ترمینال های لازم را داریم. وی افزود که شرکت تجربه ارسال در زمان درگیری در خلیج فارس را داشته و همیشه وظایف خود را دربرابر مشتری ها به درستی انجام داده است. بدین ترتیب ما می توانیم سیستم انعطاف پذیری کافی برای تحت کنترل گرفتن اوضاع ایجاد کنیم."
در کل وی خاطر نشان نمود که خطر وقفه در ارسال ها از طریق تنگه هرمز برای همه وجود دارد. این کل جهان را نگران می کند برای آنکه مسیر مهم ارسال حجم بزرگی از نفت بوده و این فقط از عربستان سعودی نیست.
این خبرگزاری توضیح داد که Saudi Aramco اپراتور خط لوله نفتی با توانایی 5 میلیون بشکه در روز به مسافت 1.2 هزار کیلومتر بین خلیج فارس و دریای احمر است. در ضمن حجم کلی صادرات شرکت تقریبا 7 میلیون بشکه در روز است و این بدان معناست که لازم است تا روش های دیگری برای ارسال میزان باقی مانده نفت به بازار بیابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала