هزینه زیاد جنگ با ایران برای آمریکا

© AFP 2023 / Chavosh Homavandiجنگ با ایران، هزینه گزافی برای آمریکا دربرخواهد داشت
جنگ با ایران، هزینه گزافی برای آمریکا دربرخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ با ایران، هزینه گزافی برای آمریکا دربرخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران ایران، سرلشکر غلامعلی رشید اعلام کرد که اقدامات مداخله جویانه آمریکایی ها و تحریک بعضی همراهان منطقه ای آنها به ویژه اسرائیل و عربستان، صلح، آرامش و ثبات منطقه را به خطر می اندازد که در صورت وقوع جنگ هزینه زیادی را پرداخت می کنند.

وی افزود:«ما از جنگ استقبال نمی کنیم اما برای دفاع از منافع ملت شریف ایران مقابل هرگونه تهدید و تجاوزی قاطعانه برخورد می کنیم. انهدام هواپیمای جاسوسی مدرن آمریکایی در شرق تنگه هرمز بر فراز آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نمونه ای روشن از این دفاع شجاعانه است. این عملیات با چهار ویژگی دقت در هدف گذاری، محاسبه بسیار دقیق، تصمیم گیری و اقدام به موقع همراه بود که از این اقدام به موقع و عملیات بسیار درخشان از نیروهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط‌مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала