ترامپ درخواست سازمان ملل برای افشای تحقیقات قتل خاشقجی را رد کرد

© AP Photo / Hasan Jamaliترامپ درخواست سازمان ملل برای افشای تحقیقات قتل خاشقجی را رد کرد
ترامپ درخواست سازمان ملل برای افشای تحقیقات قتل خاشقجی را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ درخواست سازمان ملل متحد به اداره امنیت فدرال در خصوص تخقیقات قتل خبرنکار سعودی جمال خاشقجی رد کرد و بیان داشت که این موضوع فروش اسلحه آمریکایی به عربستان سعودی را تهدید خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، در گزارش مربوط به قتل خاشقجی که هفته گذشته توسط کارشناس ویژه سازمان ملل متحد منتشر شده بود، آمده است که آمریکا باید تحقیقات اداره امنیت فدرال را افشا کرده و در صورت لزوم در ایالات متحده محاکمه انجام شود.
اما ترامپ این پیشنهاد را رد کرد. در پاسخ به سوال مربوط به اینکه آیا به اداره امنیت فدرال اجازه این کار را میدهد، پاسخ داد: من فکر می کنم که این پرونده دقیقا بررسی شده است. و در خصوص اینکه چه کسی تحقیقات را انجام داده است، گفت: من گزارش های مختلف زیادی دیده ام.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала