ادعای امریکا در خصوص دست داشتن سپاه در کمک رسانی مالی به تروریسم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای امریکا در خصوص دست داشتن سپاه در کمک رسانی مالی به تروریسم
ادعای امریکا در خصوص دست داشتن سپاه در کمک رسانی مالی به تروریسم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اجرای نقشه های غیر قانونی گوناگون با هدف کمک رسانی مالی به سازمان های تروریستی شرکت دارد.

سردار حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
به عقیده فرمانده سپاه، سرنگون کردن پهپاد، پیام روشن ایران به امریکا بود
به گزارش اسپوتنیک، مایکل پومپئو، وزیر خارجه امریکا روز جمعه ضمن تفسیر بیانیه کارگروه ویژه اقدامات مالی برای مبارزه با پولشویی (FATF) درباره ایران چنین عقیده ای را ابراز کرد.
در بیانیه منتشره از سوی پمپئو گفته می شود سپاه پاسداران از جمله به حزب الله لبنان و جنبش فلسطینی حماس که امریکا انها را سازمان های تروریستی می داند، کمک می کند. پمپئو افزود در بالاترین سطح حکومتی ایران برای اجرای چنین طرح هایی مساعدت صورت می گیرد. 
وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد جامعه بین المللی بوضوح تصریح کرده که ایران باید از تعهدات خود پیروی کرده و همچون یک دولت عادی رفتار کند اما ایران سه سال پس از اعلام پیروی خود از طرج اقدامات FATF بخش بزرگی از کارهای لازم را انجام نداده است. پمپئو دوباره مقامات ایران را به تصویب کنوانسیون پالرمو درباره مبارزه با بزهکاری بین المللی سازمان یافته و کنوانسیون بین المللی مبارزه با کمک رسانی مالی به تروریسم مطابق با استانداردهای FATF فرا خواند.
روز جمعه FATF برای سومین بار مهلت به جمهوری اسلامی برای اجرای تدابیر لازم برای مقابله با تروریسم را تا اکتبر سال 2019 تمدید کرد.
ترامپ روز 8 آوریل امسال تصمیم گرفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان های تروریستی خارجی امریکا بگنجاند. در پاسخ شورای عالی امنیت ملی ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) را جزو سازمان های تروریستی اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала