گزارش و تحلیل

موساد خود را قربانی ایران نمی کند

© Photo / Vk.com/mossadofficialموساد خود را قربانی ایران نمی کند
موساد خود را قربانی ایران نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک رسانه عربی از همکاری موساد با سرویس های اطلاعاتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تشکیل یک گروه مسلح را برای انجام عملیات های خرابکارانه در دریای عمان و اقیانوس هند خبر داد.
نشریه اینترنتی Al-Najm al-Thagheb مقاله ای منتشر کرد که براساس آن موساد با همکاری سرویس های اطلاعاتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، یک گروه مسلح را برای انجام عملیات های خرابکارانه در دریای عمان و اقیانوس هند علیه نفتکش ها تشکیل داده است. در این مقاله آمده که اسرائیل در حمله به چهار نفتکش در بندر فجیر در سواحل امارت دست داشته است، همچنین برای ایجاد تنش با همکاری برخی از کشورهای عربی در منطقه تلاش می کند.
در این مقاله آمده که اخیرا چندین جلسه بین مقامات اسرائیلی و امارتی برگزار شده که طی آنرا برای تشکیل یک گروه مسلح جدید از اسلام گرایان رادیکالی برای حملات خرابکارانه در اقیانوس هند، دریای عمان و مناطق جنوب آسیا به توافق دست یافته اند. 
این نشریه یمنی به نقل از منابع این گزارش اعلام کرد که اعضای سابق القاعده یمن در عربستان و همچنین اعضای فراری داعش، هسته اصلی این گروه را تشکیل می دهند که فرماندهی آن در منطقه صحرای حضر الموت تحت نظارت موساد و سرویس های اطلاعاتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دارد.

سایمون تسیپیس، کارشناس علوم سیاسی از موسسه مطالعات امنیت ملی تل آویو در اینباره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:
پمپئو: ایران مسئول حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان است - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ایران مسئول حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان است

 

به صلاح موساد نیست که علیه منافع خود عمل کند، بنابراین این گزارش ها، اطلاعاتی است که تهران و نیروهای متحد نظامی آن منتشر می کنند که در مجامع عمومی توجیهاتی ارائه دهند.

تا کنون این گزارش ها در رسانه های اسرائیلی پوشش داده نشده و شگفت انگیز نیست که رسانه های عربی طرفدار ایران در خصوص دست داشتن موساد در حمله به تانکرهای نفتکش در دریای عمان گزارش هایی منتشر می کنند. در واقع این اطلاعات غلط بوده و در واقع این وضعیت عملا غیر ممکن است. منطق این نیروها به گونه ای است که به نظر تلاش می کنند تا با انتشار چنین گزارش هایی قصد دارند وضعیت در دریای عمان را بی ثبات کرده و غرب را برای جنگ با ایران تحریک کند. چنین خرابکاری هایی و حمله به تانکرهای نفتی با پرچم کشورهای اروپایی، به سود موساد نیست و موجب می شود که خشم و نارضایتی ها را به سوی خود جلب کرد و اعتبار خود را زیر سوال خواهد برد. از اینرو گمانه زنی هیچ سندیتی ندارد و جعلی می باشند.
این کارشناس معتقد است که پس از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، ویدئویی منتشر کرده است که به گفته آنان نیروی های ایرانی مین های عمل نکرده را از بدنه نفتکش های حادثه دیده در دریای عمان که متعلق به ژاپن بوده، جدا می کنند و ایران نیز برای اثبات بی گناهی خود باید شواهدی را ارائه می داد. علاوه بر این فرماندعی نیروی دریای آمریکا اعلام می کند که قطعه های کشف شده مین ها همانند مین هایی است ایران تولید می کند.
سایمون تسیپیس افزود: تخریب تانکرهای نفتی، علائمی از سوی ایران است که اگر ایران مجاز به فروش نفت نباشد، کشورهای وارد کننده این طلای سیاه دیگر قادر نخواهند بود از هیچ کشوری در خلیج فارس نفت خریداری کنند.
تقریبا در تمام ویدئوهایی که سنتکام منتشر کرده است، بدون شک دیدیم که این اقدام را ایران صورت داده و نه نیروی نظامی کشور دیگری. 
آمریکا - اسپوتنیک ایران
چرا پهپاد آمریکا بسوی ایران پرواز کرد؟+عکس
در حال حاضر مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک معضل قرار دارد. وی دستور آغاز عملیات نظامی علیه ایران را صادر کرد، اما سپس این فرمان را لغو کرد. البته این عدم تصمیم گیری و رفتار مبهم ترامپ، نقشی منفی در در منافع اسرائیل دارد. هر چه بیشتر آمریکا خود را به عنوان یک کشور بی اراده نشان دهد، به ایران بیشتر اجازه اقدامات تحرک آمیز می دهد. 
در اسرائیل قویا معتقدند که حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان، اقدامات تحریک آمیز ایران در چارچوب سیاست های این کشور می باشد. ایران می گوید، اگر کسی از من بخاطر تحریم ها نفت خریداری نمی کند، پس از هیچ کشور دیگری در خلیج فارس نفت نخواهند خرید. از اینرو ایران می تواند عامل حمله به تانکرهایی باشد که از عربستان، قطر، کویت و عمان نفت خریداری می کنند. بنابراین ایران به جامعه جهانی این پیام را می دهد که یا نفت از تمامی کشورهای خلیج فارس از جمله ایران خریداری می شود و یا از هیچ کشوری. عدم اراده و تصمیم گیری آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران این قدرت را می دهد که هر روز پرخاشگرانه تر عمل کند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала