ژنرال ایرانی : شلیک یک تیر به‌سمت ایران، منافع آمریکا و هم‌پیمانانش را به ‌آتش خواهد کشید

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران
سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران اعلام کرد خطای نظامی آمریکا و هم‌پیمانان او در منطقه به‌منزله شلیک تیر به انبار باروتی است که هم آمریکا و منافعش و هم‌پیمانان او در آتش آن خواهند سوخت.

عواقب جنگ ایران با امریکا از زبان ترامپ - اسپوتنیک ایران
عواقب جنگ ایران با امریکا از زبان ترامپ
به گزارش اسپوتنیک ، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران پس از آنکه ترامپ اعلام کرد حمله نظامی برنامه ریزی شده به ایران را ده دقیقه قبل از آغاز آن لغو کرده است در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم ضمن صحبت درباره استراتژی تهدید در مقابل تهدید که نیروهای مسلح ایران آنرا دنبال می کنند، گفت:" تهدید در مقابل تهدید معنایش این است که اگر یک تیر از سمت دشمن به‌سوی ما شلیک شد 10 تیر به‌سمت او شلیک خواهد شد و حتماً باید تاوان سنگینی را پس بدهد.
نیروهای مسلح به‌عنوان تأمین‌کننده امنیت مردم، کشور و منطقه برای دنیا یک پیام دارند که "قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم ولی اگر ایران مورد تعرض دشمنان قرار بگیرد با پاسخی پشیمان‌کننده، غیرقابل‌جبران و تاریخی روبه‌رو خواهند شد".
طبیعی است که نیروهای مسلح همیشه باید برای خطای احتمالی دشمن آمادگی داشته باشند تا کشور دچار غافلگیری نشود و دلیل تمرین‌ها و رزمایش‌ها حفظ و ارتقاء آمادگی نیروهای مسلح است تا در برابر کوچکترین حرکت احتمالی دشمن بالاترین ضربه را به او و منافعش وارد کنند.
امروز حرکات دشمن به‌ویژه آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ کاملاً زیر ذره‌بین نیروهای مسلح است.
این سخنان سردار ابوالفضل شکارچی پس از آن ایراد شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد پس از سرنگونی پهپاد شناسایی آمریکا دستور حمله نظامی به ایران را صادر کرده اما ده دقیقه قبل از آغاز حمله، دستورخود را لغو کرده است.
درنخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اما اندکی بعد گفت فکر نمی کند ایران عمداً پهپاد امریکایی را سرنگون کرده باشد.
قبل از آن حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در آن متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود. 
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала