ایران سفیر سوئیس را فراخواند

© AFP 2023 / Atta Kenareایران سفیر سوئیس را فراخواند
ایران سفیر سوئیس را فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران در اعتراض به تجاوز پهپاد آمریکایی و ورود غیرقانونی آن به حریم هوایی ایران، سفیر سوئیس را فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در پی ورود غیرقانونی یک فروند پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران که با برخورد سریع نیروی ضدهوایی سپاه سرنگون و ساقط گردید، در تماس فوری با سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، اعتراض شدید ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی این کشور را به وی ابلاغ کرده و گفت مدارک انکارناپذیری مبنی بر حضور این پهپاد در فضای ایران وجود دارد و حتی قطعاتی از لاشه این پهپاد در آبهای سرزمینی ایران به دست آمده است.

وی اعلام کرد که این اقدام نیروهای آمریکایی برای اولین بار نبوده و چندین بار پیش از نیز اتفاق افتاده است خواهان احترام نیروهای آمریکایی به حریم هوایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران و رعایت کامل مقررات بین المللی از سوی ایشان گردید. وی با تاکید مجدد بر اینکه ایران خواهان جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس نیست، نسبت به هر گونه اقدام نسنجیده نیروهای آمریکایی در منطقه هشدار داده و گفت ایران در دفاع از آب و خاک خود قاطعانه عمل کرده و لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала