سازمان نقشه‌ برداری ایران موقعیت پهپاد جاسوسی آمریکایی را مشخص کرد

© AFP 2023 / Isaac Brekken/Getty Imagesسازمان نقشه‌ برداری ایران موقعیت پهپاد جاسوسی آمریکایی را مشخص کرد
سازمان نقشه‌ برداری ایران موقعیت پهپاد جاسوسی آمریکایی را مشخص کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان نقشه برداری ایران به ادعاها درباره محل سرنگونی پهپاد آمریکایی پاسخ داد و محل سقوط را بر فراز آب‌های سرزمینی ایران اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سازمان نقشه برداری ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا و اعلام مختصات محل انهدام آن، در برخی محافل رسانه‌ای و بین‌المللی به ویژه منابع آمریکایی؛ درباره اینکه این پهپاد در مرز آبی ایران ساقط شده یا نه، سوالات و ابهاماتی مطرح شده است. بر اساس داده‌های دریافتی و محاسبات انجام شده توسط متخصصان سازمان نقشه برداری کشور، پهپاد آمریکایی در مختصات ٤٣ً ٢٩َ ٢٥ْ شمال عرض جغرافیایی و ٢٥ً ٥٢َ ٥٧ْ شرق طول جغرافیایی، در ۸ مایلی خط ساحلی جمهوری اسلامی ایران در سواحل هرمزگان حدفاصل «کرتان» و «کوه مبارک» منهدم شده است. محدوده دریای سرزمینی بر اساس کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها، دوازده مایل دریایی (هر مایل دریایی حدود ۱۸۵۲ متر است) از خط مبدأ ساحل دریا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری ایران، محل سقوط پهپاد آمریکایی بر اساس این محاسبات قطعاً در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ شبهه‌ای در این باره وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала