اعلام جزئیات جدیدی درخصوص چگونگی سرنگونی پهپاد امریکایی توسط ایران

© Photo / IRNAپهپاد جاسوسی آمریکا
پهپاد جاسوسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپاد آمریکایی بعد از بارها اخطار مورد اصابت قرار گرفت و تمام مسیر و اخطارها ثبت شده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اعلام این خبر که هواپیمای آمریکایی بعد از بارها اخطار مورد اصابت قرارگرفت و سرنگون شد، گفت: ساقط شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نتیجه خوی تجاوزکارانه و بی‌توجهی آمریکا به حقوق دیگر کشورها است.
وزارت دفاع ایران حادثه پهپاد آمریکایی را تلاشی برای فشار بر مذاکرات اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع ایران حادثه پهپاد آمریکایی را تلاشی برای فشار بر مذاکرات اعلام کرد
وی افزود: هواپیماهای آمریکایی به علت نقض مقررات بین‌المللی و عبور از خطوط تعیین شده مرزی و ورود به آب‌های سرزمینی ما، بارها اخطار گرفته‌اند که همه این اخطارها و مسیرهای پروازی آنها ثبت و ضبط شده است.
جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: عدم تمکین آمریکایی‌ها به قوانین بین‌المللی باعث شد بعد از بارها اخطار، هواپیمای آن‌ها مورد اصابت قرار گیرد و سرنگون شود.
درنخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اما اندکی بعد گفت فکر نمی کند ایران عمداً پهپاد امریکایی را سرنگون کرده باشد.
قبل از آن حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در ان متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала