وزارت دفاع ایران حادثه پهپاد آمریکایی را تلاشی برای فشار بر مذاکرات اعلام کرد

© Sputnikوزارت دفاع ایران حادثه پهپاد آمریکایی را تلاشی برای فشار بر مذاکرات اعلام کرد
وزارت دفاع ایران حادثه پهپاد آمریکایی را تلاشی برای فشار بر مذاکرات اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که آمریکا در تلاش است با انجام اقدامات تحریک آمیز حداکثر فشار ممکن را در چارچوب راهبرد فشار-مذاکره به ایران منتقل کند.

به گزارش اسپوتنیک، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اعلام اینکه در منطقه شرایط بسیار پیچیده و مشکوکی وجود دارد، از قرار گرفتن سعودی‌ها در کنار آمریکایی‌ها خبر داد و گفت:

تنش بین آمریکا و ایران بعد از خروج ترامپ از برجام افزایش یافته است. امریکا هفته گذشته به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان، در تلاش برای ایجاد یک اجماع بین‌المللی علیه ایران بود اما پس از آنکه تلاش کاخ سفید برای متهم کردن ایران به دست داشتن در انفجار دو نفتکش غول پیکر در دریای عمان مورد اقبال جامعه جهانی قرار نگرفت، روز گذشته شاهد ارسال یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا به خاک کشورمان بودیم که این پهباد بعد از تجاوز به حریم سرزمینی کشورمان با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد. آمریکا تلاش می‌کند با انجام اقدامات تحریک آمیز مانند فرستادن پهبادهای جاسوسی به خاک‌ ایران، اعزام گسترده نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه و تداوم جنگ روانی رسانه‌ای حداکثر فشار ممکن را در چارچوب راهبرد فشار-مذاکره به ایران منتقل کند.

وی تاکید کرد: مجموعه‌ای از تحولات در حال وقوع است و به نظر می‌رسد همه این‌ها در راستای سیاست‌های کلی برای ایجاد ایران‌هراسی و ایجاد اجماع علیه جمهوری اسلامی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала