ممنوعیت پرواز هواپیما های آمریکایی در حریم هوایی ایران

CC BY-SA 2.0 / InSapphoWeTrust / Alaska Airlinesممنوعیت پرواز هواپیما های آمریکایی در حریم هوایی ایران
ممنوعیت پرواز هواپیما های آمریکایی در حریم هوایی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره هوانوردی فدرال امریکا یک اطلاعیه اضطراری درباره ممنوعیت پرواز هواپیما های امریکایی در حریم هوایی ایران در تنگه هرمز و دریای عمان منتشر کرد.

 

واکنش ایرانیان به سقوط پهپاد آمریکایی توسط سپاه - اسپوتنیک ایران
واکنش ایرانیان به سقوط پهپاد آمریکایی توسط سپاه
به گزارش اسپوتنیک، همه پروازهای مسافربری و تجاری بر فراز حریم هوایی ایران به خاطر تشدید عملیات نظامی و افزایش تنش سیاسی در منطقه تا دریافت دستورات آتی ممنوع شده است. 
در بیانیه دیگر اداره هوانوردی فدرال امریکا گفته می شود نزدیک ترین هواپیمای مسافربری در فاصله 72 کیلومتری از پهپاد نظامی سرنگون شده ایالات متحده توسط ایران قرار داشت.
صبح روز 20 ژوئن روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا خبر داد.
نخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اما اندکی بعد گفت فکر نمی کند ایران عمداً پهپاد امریکایی را سرنگون کرده باشد.
قبل از آن حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در ان متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود. 
شون کیدو، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد نفتکش کوکوکا کاریجیس، یکی از دو نفتکش مورد حمله قرار گرفته در دریای عمان با استفاده از مین دریایی شبیه مین ساخت ایران منفجر شده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش ها در دریای عمان را بی اساس نامیده و ارتش ایران اعلام کرده که یک ناو و بالگرد را فقط برای نجات و امداد رسانی به محل حادثه فرستاده است.
یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند.


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала