چرا ناتو باید از اس 400 بترسد؟

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا ناتو باید از اس 400 بترسد؟
چرا ناتو باید از اس 400 بترسد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا و متحدان ناتویی این کشور باید از سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 بترسند چون از آنها می تواند به عنوان وسیله مبارزه در جنگ اقتصادی نیز استفاده کرد.

 

ادامه تلاش های امریکا برای جلوگیری از خرید اس 400 توسط ترکیه - اسپوتنیک ایران
ادامه تلاش های امریکا برای جلوگیری از خرید اس 400 توسط ترکیه
به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست ضمن بیان این مطلب تاکید می کند که اس 400 دارای تعداد زیادی از برتری های راهبردی است.
اولاً: سود حاصله از طریق فروش اس 400: چین، هند، ترکیه، عربستان سعودی و قطر از جمله خریدارن فعلی و بالقوه این سامانه هستند. این به افزایش تنوع اقتصاد کمک کرده و اساس لازم را برای مدرنیزاسیون تسلیحات به وجود می آورد.
ثانیاً: اعتبار و مقام جهانی روسیه به عنوان سازنده سامانه های پیشرفته تسلیحاتی.
ثالثاً: برقراری و پیشبرد روابط با کشورهای خریدار اس 400 چون علاوه بر خریداری این سامانه ها باید کار با انها را به نظامیان آموزش داده و سرویس فنی را تامین کرد.
بالاخره اینکه باید امکان استفاده از این سامانه موشکی در "جنگ هیبریدی" را ذکر کرد. نشنال اینترست می نویسد فروش اس 400 به ترکیه باعث بروز انشعاب در ناتو شده است. اگر این معامله کاملاً مسجل شود، مسکو این سامانه دارای رادار قوی را در خاک یک کشور عضو ناتو مستقر خواهد کرد.
نشریه امریکایی تاکید می کند بیهوده نیست که واشنگتن آنکارا را در رابطه با خریداری تسلیحات روسی به اعمال تحریمات و حذف از برنامه اف 35 تهدید می کنند اما مقامات ترکیه تاکید می کنند که از خریداری اس 400 صرفنظر نخواهند کرد.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала