عقب نشینی رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران

© REUTERS / Jorge Silvaعقب نشینی رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران
عقب نشینی رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران عقب نشینی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مثلث آنلاین، مقام‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تیم خود دستور داده از اظهارات تند مطرح‌شده علیه ایران عقب‌نشینی کرده و تأکید کنند واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست.

احتمال افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
احتمال افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه

دو مقام ارشد آمریکایی و سه منبع آگاه دیگر به روزنامه «دیلی‌بیست» گفتند که رئیس‌جمهور آمریکا از مقام‌های این کشور خواسته لفاظی‌ها علیه ایران را ملایم‌تر کنند.

روزنامه دیلی‌بیست نوشته این مسئله نشان‌دهنده تغییری اساسی در رویکرد دولت ترامپ محسوب می‌شود. تنها چند روز پیش، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت در خصوص ایران همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی روی میز است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم جزو مقام‌های دولت ترامپ است که ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

اما «برایان هوک»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در یک جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت در داخل دولت ترامپ هیچ صحبتی از «اقدام هجومی علیه ایران» مطرح نیست.

هوک گفت: هیچ‌کس نباید درباره تمایل ما به صلح یا آمادگی‌مان برای عادی‌سازی روابط با ایران، در صورت دستیابی به یک توافق جامع با این کشور تردید داشته باشد.

دیلی‌بیست نوشته روایت‌های متناقضی که مقام‌های دولت ترامپ در خصوص ایران مطرح می‌کنند، نمایندگان کنگره آمریکا را هم گیج کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала