تکه هایی از پهپاد ساقط‌ شده آمریکا در ایران از آب بیرون کشیده شد+عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تکه هایی از پهپاد ساقط‌ شده آمریکا در ایران از آب بیرون کشیده شد+عکس
تکه هایی از پهپاد ساقط‌ شده آمریکا در ایران از آب بیرون کشیده شد+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: تهران بخش‌هایی از پهپاد ساقط‌شده آمریکایی را از آب‌های سرزمینی خود خارج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»،  محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز 20 ماه ژوئن، اعلام کرد ایران بخش‌هایی از پهپاد ساقط‌شده آمریکایی را از آب‌های سرزمینی خود خارج کرده است.

ظریف در پیامی در توئیتر نوشت: «پهپاد آمریکایی ساعت 00:14 در وضعیت پنهان‌کار از امارات متحده عربی پرواز و حریم هوایی ایران را نقض کرد. اپن پهپاد ساعت 04:45 در مختصات جغرافیایی(25°59'43"N 57°02'25"E)  در نزدیکی کوه مبارک هدف قرار گرفت. ما بخش‌هایی از پهپاد نظامی آمریکا را از آب‌های سرزمینی خود یعنی در همان جایی که این هواپیما سرنگون شده، از آب بیرون کشیده‌ایم».

ظریف به همراه این پیام تصاویر زیر را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هواپیمای آمریکا داخل حریم سرزمینی ایران هدف قرار گرفته است.

​در نخستین ساعات روز 20 ژوئن یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع 27 کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد 75 کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با 4 هدف درگیر شود. مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала