اعزام گروه نظامی جدید آمریکا به همراه سامانه های پاتریوت به خاورمیانه

© AP Photo / Czarek Sokolowskiاعزام گروه نظامی جدید آمریکا به همراه سامانه های پاتریوت به خاورمیانه
اعزام گروه نظامی جدید آمریکا  به همراه سامانه های پاتریوت به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه جدید نظامی یک هزار نفری آمریکا که قرار است به خاورمیانه اعزام شود، متشکل از گردان مسلح به سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت، پهپاد ها، هواپیما های شناسایی سرنشین دار و دیگر امکانات بازدارنده خواهد بود.

حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
روحانی: اقدامات اخیر ایران ، کمترین پاسخ به نقض برجام بود
به گزارش اسپوتنیک، خانم ربکا رباریچ، سخنگوی پنتاگون ضمن بیان این مطلب افزود:" آمریکا خواستار درگیری با ایران نیست اما ما برای دفاع از نیروهای آمریکا و منافع خود در منطقه دارای توانایی و امادگی هستیم".
پیشتر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود قصد دارد نیروهای اضافی به خاورمیانه اعزام کند اما قصد جنگ با ایران را ندارد.
پاتریک شاناهان سرپرست پنتاگون متذکر شده بود که این عملیات برای مقابله با ایران انجام نمی شود بلکه برای تأمین امنیت و منافع آمریکا و متحدان آن کشور است.
وی گفت:«حملات چندی پیش ایران، اطلاعات دریافتی از سوی ما را مورد تأیید قرار داد که نیروهای ایران و افراد طرفدار آنها تهدیدی برای پرسنل و منافع ایالات متحده در سراسر منطقه است». منظور شاناهان حمله اخیر به دو نفتکش بود که آمریکا آنرا به ایران نسبت می دهد.
اوضاع پیرامون ایران در منطقه خلیج فارس دوباره در روزهای اخیر وخیم شده است. روز 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. در این رابطه مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، ایران را به متشنج کردن اوضاع متهم کرده و گفته بود: «ایران به خاطر حمله به دو تانکر در دریای عمان مسئول است. 22 ماه آوریل ایران به جهانیان اعلام کرد که مانع از حمل ونقل نفت از طریق تنگه هرمز خواهد شد. حالا ایران روی اجرایی کردن وعده خود کار می کند».
وزارت خارجه روسیه طرح های واشنگتن برای افزایش نظامیان خود در خاور میانه را تحریک آمیز و در راستای هدف بپا کردن جنگ نامیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала