احتمال سفر وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به تهران طی روزهای آینده

© AP Photo / Ronald Zakاحتمال سفر وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به تهران طی روزهای آینده
احتمال سفر وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به تهران طی روزهای آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون مشترک برجام قرار است توسط سه کشور اروپایی در ایران برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پس از خروج امریکا از برجام، کشورهای اروپایی حاضر در برجام با اختلافات و چالش‌های زیادی برای حفظ برجام روبه‌رو شده‌اند. 
وعده وزیر خارجه آلمان در خصوص مکانیزم مالی اروپا با ایران - اسپوتنیک ایران
وعده وزیر خارجه آلمان در خصوص مکانیزم مالی اروپا با ایران
در این راستا خبرگزاری رویترز می نویسد، علی‌رغم تهدیدات ایران برای نقض یکی از محدودیت‌های اصلی اعمال‌شده در توافق هسته‌ای، 3 کشور اروپایی امضاکننده برجام یعنی بریتانیا، آلمان و فرانسه تلاش‌های جدیدی را آغاز کرده‌اند تا در برجام باقی بمانند. 
ایران روز دوشنبه تهدید کرده است که طی 10 روز آینده محدودیت اعمال‌شده برای تولید هگزافلوراید اورانیوم را کنار خواهد گذاشت. یک دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشده است در این باره گفت: اگر ایرانی‌ها چنین کاری را انجام دهند، این به‌معنای پایان بازی برای اتحادیه اروپا خواهد بود.
دیپلمات‌ها می‌گویند: 3 کشور اروپایی که مذاکرات با ایران را درباره برنامه هسته‌ای از سال 2003 آغاز کرده‌اند، تلاش‌های دیپلماتیک خود را طی روزهای آینده تشدید خواهند کرد، از جمله مذاکرات بین مدیران کل سیاسی 3 کشور اروپایی در بروکسل که قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود.
قرار است برایان هوک فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران روز 27 ژوئن با مدیران کل سیاسی 3 کشور اروپایی در پاریس دیدار کند. این احتمال نیز وجود دارد که وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای به تهران سفر کنند. قرار است این سه دیپلمات آگاه نیز گفته‌اند که نشست کمیسیون مشترک برجام احتمالاً طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала