ایران: مهلت 60 روزه ایران در برجام قابل تمدید نیست

© Fotolia / Curioso Photographyایران: مهلت 60 روزه ایران در برجام قابل تمدید نیست
ایران: مهلت 60 روزه ایران در برجام قابل تمدید نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام قابل تمدید نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اقای بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌گویی تصریح کرد: مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام قابل تمدید نیست و براساس برنامه زمان‌بندی شده، گام دوم برداشته شد و در ادامه نیز زمان‌بندی‌ها به‌شکل دقیق دنبال می‌شود. 

راکتور آب سنگین اراک در ایران - اسپوتنیک ایران
دفاع قاطعانه از برجام

وی افزود: بر‌اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، اقدام ما وابسته به نحوه اجرای تعهدات سایر اعضای برجام است. پیام ما روشن است و در عمل مفهوم رفتار آنها این است که نمی‌خواهند به تعهدات پایبند باشند، یا توانایی آن را ندارند، که در این صورت، حجت برای ما تمام شده است.

کمالوندی خاطرنشان کرد: اقدامات ما به‌طور متوالی در حال انجام است و شرایط برگشت به عقب وجود ندارد و اگر تعلیق تعهدات ایران بخواهد از بین برود، باید 1+4 وظیفه خود را انجام داده باشد. آنچه مهم است، ما داریم بین تعهدات و حقوق خود توازن ایجاد می‌کنیم و اگر آنها حقوق ما را در برجام است به‌رسمیت بشناسند، ما نیز تعهدات خود را اجرا می‌کنیم، اگر نه، برای ایجاد توازن ما نیز از تعهدات خود کم خواهیم نمود.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала