پمپئو: واشنگتن دائما در حال ارسال پیام به تهران است

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو: واشنگتن دائما در حال ارسال پیام به تهران است
پمپئو: واشنگتن دائما در حال ارسال پیام به تهران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده از ارسال پیام‌های متعدد به ایران و تلاش برای قانع کردن این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت خارجه ایالات متحده،مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در مقر مرکزی این نیروها در شهر تامپا، ایالت فلوریدا، درباره علت حضورش در این مرکز گفت: هدف من از این بازدید این بود که از هماهنگی عمیق وزارت خارجه و وزارت دفاع درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات اطمینان حاصل کنم. ما قطعا درباره تنش موجود در خلیج (فارس) صحبت کردیم اما درباره طیف گسترده‌تری از مسائل هم حرف زدیم.

هدف از مذاکره با ایران، پیروزی ترامپ در انتخابات آینده آمریکاست - اسپوتنیک ایران
هدف ترامپ از مذاکره با ایران، پیروزی در انتخابات آینده آمریکاست

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما قطعا درباره چالش‌های ایران صحبت کردیم. ما درباره تصمیم سنتکام در زمینه انتقال هزار نظامی بیشتر حرف زدیم… تا اطمینان حاصل کنیم که ما در موقعیتی برای انجام کار درست قرار بگیریم که همان ادامه کار برای ترغیب ایران درباره این موضوع است که ما جدی هستیم و مانع تجاوزگری بیشتر آنها در منطقه می‌شویم.
وی تاکید کرد: از آغاز این دولت، ماموریت ما این بود رژیم ایران را ترغیب کنیم که برنامه هسته‌ای خود را به سمت جلو پیش نبرد و مشغول ایجاد موشک‌ها و دیگر اقدامات شرورانه در اقصی نقاط جهان نشوند. به همین دلیل، ما کارزار فشار را اعمال کرده‌ایم، کارزاری که هم اکنون یک سال چند ماه است که ادامه داشته است. این کارزار خیلی موثر بوده و ما حالا باید اطمینان حاصل کنیم به کارمان ادامه دهیم تا در نهایت فرصتی برای قانع کردن ایران درباره اینکه رفتار این چنینی آنها به نفعشان نیست، بدست آوریم
پمپئو در پاسخ به خبرنگاران در خصوص وجود مذاکره‌ مستقیم یا غیر مستقیم از طریق طرف‌های ثالث با ایران اظهار داشت: بله ما مشغول (ارسال) پیام‌های زیادی بوده‌ایم و حتی همین حالا در همین لحظه، با ایران در ارتباط هستیم تا به آنها بگوییم که ما برای بازدارندگی در برابر تجاوزگری آنها هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست و ما به ارسال این پیام ادامه خواهیم داد و همزمان کارهایی که برای حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضورری است را انجام می‌دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала