پرداخت غرامت به بانک ملت توسط دولت بريتانيا

© AP Photo / Vahid Salemiپرداخت غرامت به بانک ملت توسط دولت بريتانيا
پرداخت غرامت به بانک ملت توسط دولت بريتانيا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک ملت ایران و دولت بريتانيا بر روي مسئله 1.25 میلیارد دلار پرداخت خسارت بریتانیایی ها به این بانک به توافق رسيدند.
به گزارش اسپوتنيک به نقل از رسانه هاي خبري در ايران، دولت بریتانیا پس از سال‌ها اختلاف با بانک ملت ایران سرانجام توافق کرد که 1.25 میلیارد دلار خسارت به این بانک بپردازد.
برلین - اسپوتنیک ایران
بررسی اظهارات آمریکا و بریتانیا در باره دست داشتن ایران در حمله به تانکرها
روزنامه فایننشیال‌تایمز، این توافق در دادگاه صورت نگرفته است. 
گفتني است، دولت بریتانیا ده سال پیش دارایی‌های بانک ملت را به اتهام دور زدن تحریم‌های مرتبط با برنامه اتمی و موشکی ایران مسدود کرد. وزارت خزانه‌داری بریتانیا با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام نمود که درخواست‌های بانک ملت را اجرا خواهد کرد. اين وزارتخانه جزئيات بيشتري از اين توافق منتشر ننموده است. 
گفتني است، پیش از این  کاخ سفید از مکانیزم مالی ایجاد شده توسط سه کشور اروپایی نامبرده برای ادامه تجارت با ایران موسوم به ایستکس (INSTEX) ناراضی است. اصل عملکرد این مکانیزم هنوز کاملاً معلوم نیست اما واضح است که در ابتدا از طریق آن کالاهای غیر نظامی مجاز به ایران ارسال خواهد شد.
استیون منوچین، وزیر خزانه داری امریکا برای پر فیشر، رئیس شرکت INSTEX SAS که با نشانی مشابه نشانی وزارت دارایی فرانسه در پاریس به ثبت رسیده نامه ارسال کرد. در این نامه گفته می شود ادامه تجارت با تهران می تواند عواقب سنگین از جمله محروم شدن از دسترسی به نظام مالی امریکا را به همراه داشته باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала