لاریجانی: حادثه دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است

© AP Photo / Vahid Salemiلاریجانی: حادثه دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است
لاریجانی: حادثه دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها را مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در خصوص حادثه حمله به دو نفتکش در 13ام ماه ژوئن در دریای عمان، این اقدامات را مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش دانست.

لاریجانی اظهار داشت: به نظر اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها،‌ اقدامات مکمل تحریم‌های اقتصادی است به جهت آنکه از تحریم‌ها طرفی نبستند و مخصوصا با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی امریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات آقای پمپئو نهفته است که توصیه کرده‌اند ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند.

آمریکا به دنبال جلب حمایت بین المللی در حادثه نفتکش‌ها - اسپوتنیک ایران
آمریکا به دنبال جلب حمایت بین المللی در حادثه نفتکش‌ها

رئیس مجلس ایران افزود: این مطلب از زبان آقای پمپئو واقعا شیرین است . وزیر خارجه کشوری که با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است به مصاف یک ملت انقلابی آمده‌اند آیا این یک اقدام دیپلماتیک است.

وی همچنین در ادامه تاکید نمود: متاسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی‌آبرویی شدند که پس و پیش حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کنند.

گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو نفتکش فرانت آلتایر و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده را یک کشتی نجات ایرانی و یک ناوچه آمریکایی نجات دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала