ولیعهد سعودی: ایران مقصر حمله به نفتکش ها در تنگه هرمز است

© REUTERS / HANDOUTولیعهد سعودی: ایران مقصر حمله به نفتکش ها در تنگه هرمز است
ولیعهد سعودی: ایران مقصر حمله به نفتکش ها در تنگه هرمز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد عربستان سعودی محمد بن سلمان در مصاحبه ای با روزنامه شرق الاوسط ، ایران را در حمله به تانکرها در تنگه هرمز متهم کرد .

به گزارش اسپوتنیک ولیعهد عربستان از جامعه بین الملل خواست که موضع قاطعانه ای در این خصوص اتخاذ نمایند.
محمد بن سلمان به خبرگزاری رویترز گفت: « ایران به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران احترام نگذاشت و وقتی که هنوز او در آنجا بود، به شرایط وی با حمله به دو تانکر که یکی از آنها ژاپنی بود پاسخ داد.»
ولیعهد سعودی افزود که پادشاهی سعودی جنگ در منطقه نمی خواهد اما قاطعانه به هر تهدیدی نسبت به ملت ، تمامیت ارضی و منافع مهم حیاتی خود پاسخ می دهد.
وزیر انرژی و منابع آبی عربستان سعودی روز شنبه در خصوص لزوم پاسخ سخت و سریع به تهدید ارسال منابع انرژی پس از آخرین حمله به تانکرهای نفتی در تنگه هرمز خبر داد.
گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر می برند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، 11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و هم اکنون در بندر جاسک ایران مستقرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала