وزیر خارجه فلسطین: ما خواهان آزادی هستیم نه قفس طلایی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر خارجه فلسطین: ما خواهان آزادی هستیم نه قفس طلایی
وزیر خارجه فلسطین: ما خواهان آزادی هستیم نه قفس طلایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس اعتماد سازی در آسیا اعلام کرد که ما خواهان صلح و آزادی هستیم ونمی خواهیم در قفس طلایی زندگی کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس اعتماد سازی در آسیا گفت: فلسطین طرح آمریکا برای حل اختلاف فلسطین و اسرائیل را نخواهد پذیرفت. ملت فلسطین نمی خواهند در قفس طلایی زندگی کنند، بلکه آنها خواهان آزادی و صلح هستند.

ناامیدی وزیر خارجه آمریکا به اجرای طرح معامله قرن - اسپوتنیک ایران
ناامیدی وزیر خارجه آمریکا به اجرای طرح معامله قرن

مالکی ادامه داد: طرح "معامله قرن" دولت آمریکا در واقع حقوق و عدالت ما را نقض می کند و فلسطین نمی تواند چنین آینده ای داشته باشد.
وزیر خارجه فلسطین گفت: ما مدت طولانی تلاش نکرده ایم که در یک قفس طلایی زندگی کنیم. ما خواهان آزادی هستیم نه آزادی مشروط.
مالکی تاکید کرد، ملت فلسطین به نیازمند حاکمیت است و نیازی به خودمختاری محدود ندارند. ما نیازمند صلح و همزیستی صلح آمیز هستیم نه سلطه و سرکوب.
وی ادامه داد: ملت و مقامات فلسطین هیچ طرح و معاهده ای را که مطابق با مقررات و قطعنامه های سازمان ملل نباشد را قبول نخواهند کرد و چنین طرحی (معامله قرن) قادر نخواهند بود صلح یکپارچه و بلند مدت را در خاورمیانه به ارمغان بیاورد و مطلبق بر حقوق ملت فلسطین نیست.
ریاض مالکی خاطر نشان کرد که مقامات فلسطین تمام تلاش خود را برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل بکار خواهند بست.
آمریکا طرح حل و فصل خاور میانه را تحت عنوان " معامله قرن" از ابتدای دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در پیش گرفته است. اما تا به امروز جزئیات آن مشخص نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала