نبودن مدارک کافی برای اثبات ارتباط یک کشور مشخص با حوادث الفجیره

© Sputnik / Alexey Filippovنبودن مدارک کافی برای اثبات ارتباط یک کشورمشخص با حوادث الفجیره
نبودن مدارک کافی برای اثبات ارتباط یک کشورمشخص با حوادث الفجیره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات عربی متحده اعلام کرد هنوز مدارک کافی برای اثبات دست داشتن یک کشور مشخص در حملات روز 12 ماه مه به نفتکش ها در خلیج فارس وجود ندارد.

انتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره - اسپوتنیک ایران
انتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، وزیر خارجه امارات ضمن بیان این مطلب افزود با این حال ردپای ایران در این حملات در سواحل امارت الفجیره بطور روشن مشاهده می شود.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان اعلام کرد تحقیقات درباره حملات نشان داد که انفجار در زیر آب و در خارج از کشتی ها رخ داده است. وی همچنین خاطرنشان ساخت "فناوری مورد استفاده در این خرابکاری ها فقط می تواند در اختیار دولت باشد و گروهک های غیرقانونی از آن محروم هستند"
وزیر خارجه امارات عربی متحده افزود:" ما می خواهیم صادرات نفت از منطقه بی خطر انجام شود تا ثبات اقتصاد جهانی برهم نخورد. جامعه جهانی باید برای تامین کشتیرانی بین المللی و دسترسی امن به انرژی همکاری کند. همه ما باید کار کنیم تا منطقه از تنش خلاص شده و خردمندی غلبه کند.
دو نفت‌کش سعودی، یک نفت‌کش اماراتی و یک نفت‌کش نروژی روز 12 مه در آب‌های امارت الفجیره، در معرض حملات تخریبی قرار گرفته و آسیب دیدند.
روز 21 ماه مه مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از احتمال دست داشتن ایران در این حملات تخریبی علیه نفت‌کش‌ها خبر داده و چنین مساله‌ای را «بسیار محتمل» دانسته بود.
ایران اتهام‌ها درباره دست داشتن در این عملیات خرابکارانه را رد می‌کند. پیشتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفته بود که احتمال دارد «طرف سومی» در این اقدام دست داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала