اتهام انگلیس علیه سپاه در خصوص حوادث دریای عمان

© AP Photo / Tasnim News Agencyاتهام انگلیس علیه سپاه در خصوص حوادث دریای عمان
اتهام انگلیس علیه سپاه در خصوص حوادث دریای عمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه انگلیس سپاه ایران را به دست داشتن در حادثه هدف قرار گرفتن دو نفت‌کش در دریای عمان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای، سپاه پاسداران ایران را به حمله به تانکرهای نفتکش در دریای عمان متهم کرد.

واکنش مسکو به حادثه نفتکش های دریای عمان - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو به حادثه نفتکش ها در دریای عمان

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد پس از بررسی شواهد، به این نتیجه رسیده است که احتمالا یکی از سازمان های زیرمجموعه سپاه ایران به دو تانکر نفتکش در دریای عمان حمله کرده اند و عامل دولتی یا غیردولتی دیگری نمی‌تواند مسئول این حادثه باشد.
همچنین در این بیانیه آمده که ایران پیش از ایت نیز حملاتی را علیه تانکرها انجام داده است.
وزارت خارجه انگلیس مدعی شده که اخیرا سابقه‌ای برای حمله ایران به تانکرهای نفتی نیز وجود دارد. تحقیقات امارات درباره حمله به 4 تانکر نفتی در بندر فجیره امارات به این نتیجه رسیده که این حملات توسط عامل دولتی پیچیده‌ای انجام شده است. انگلیس اطمینان دارد که ایران مسئول این حمله است.
همچنین جرمی هانت نیز در سخنانی با محکوم کردن حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدعی شد که برآورد وی به این نتیجه رسیده که مسئولیت این حملات تقریبا به طور قطعی بر عهده ایران است. وزیر امور خارجه انگلیس افزود که انگلیس همچنان در همکاری تنگاتنگ با بازیگران منطقه‌ای باقی خواهد ماند تا راه‌حل‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها بیابد.

شایان ذکر است که روز پنج شنبه سیزدهم ماه ژوئن، دو تانکر نفتی Front Altair و Kokuka Courageous در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی گزارشات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی در نفتکش ها شده است. با این حال تا کنون هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. همچنین گزارش شده که تمام خدمه این نفتکش های آسیب دیده پس از نجات به ایران منتقل شده اند.
به گفته سفیر روسیه در ایران، 11 خدمه روس نیز از پس انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافته و هم اکنون در بندر جاسک ایران استقرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала