تشکر ترامپ از نخست وزیر ژاپن

© REUTERS / Yoshikazu Tsunoتشکر ترامپ از نخست وزیر ژاپن
تشکر ترامپ از نخست وزیر ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر ژاپن به خاطر تلاش‌هایش در برقراری ارتباط میان واشنگتن و تهران تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه روز جمعه کاخ سفید آمده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که پیش از این در ایران حضور یافته بود به خاطر تلاش‌هایش در برقراری ارتباط میان واشنگتن و تهران تشکر کرد.
در این بیانیه آمده است: " رهبر دو کشور تعدادی از مسائل دو جانبه از جمله سفر اخیر نخست وزیر آبه به ایران و شرایط حول حمله به دو تانکر در دریای عمان را بررسی نمودند. رئیس جمهور ترامپ از نخست وزیر آبه به خاطر تلاش‌هایش در برقراری ارتباط با ایران تشکر کرد. "

توصیه سفیر پیشین ایران در ژاپن به نخست وزیر این کشور - اسپوتنیک ایران
توصیه سفیر پیشین ایران در ژاپن به نخست وزیر این کشور

در ادامه این بیانیه آمده است که نخست وزیر و رئیس جمهور همچنین "مذاکرات دوجانبه تجارتی میان ایالات متحده و ژاپن و سفر آینده رئیس جمهور به نشست G20 در اوزاکا که از 28 تا 29 ژوئن برگزار می شود"، بررسی نمودند.
آژانس خبرگزاری Kyodo پیشتر خبر داده بود که آبه نتایج سفر اخیر خود به تهران را به ترامپ گزارش کرده است. طرف آمریکایی ایران را مسئول حملات به تانکرها می‌داند. همزمان، در جریان گفتگوها، نخست وزیر آبه محکومیت یکجانبه تهران را رد نمود. او همه طرف‌های درگیر را خویشتنداری دعوت نمود.
12-13 ژوئن، نخست وزیر ژاپن در تهران با حسن روحانی، رئیس جمهور و علی خامنه‌ای، رهبر ایران مذاکراتی را داشت. آبه به عنوان میانجی برای گفت و گو میان تهران و واشنگتن انتخاب شده بود. با این حال، رهبر ایران پیشنهاد برای مذاکره با ترامپ را رد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала