حمله به دکل حفاری بی‌پی در اسکاتلند

© AP Photo / Alastair Grant, Fileحمله به دکل حفاری بی‌پی در اسکاتلند
حمله به دکل حفاری بی‌پی در اسکاتلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدافعان و فعالان محیط زیست به یک دکل حفاری متعلق به شرکت نفت و گاز بریتانیایی بی‌پی واقع در ساحل اسکاتلند حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فعالان Greenpeace روز جمعه به یک دکل حفاری متعلق به شرکت نفت و گاز بریتانیایی بی‌پی واقع در ساحل اسکاتلند برای جلوگیری از ارسال آن به یک میدان نفتی در دریای شمال حمله کردند.
این دومین تلاش فعالان Greenpeace برای جلوگیری از این عملیات در چند ساعت گذشته است. در روز پنج شنبه، پلیس دو معترض را از یک کشتی در حالی که سعی داشتند حمل و نقل تجهیزات را متوقف کند، خارج نمود.

تبلیغات جذاب زیست محیطی +عکس - اسپوتنیک ایران
تبلیغات جذاب زیست محیطی +عکس

در بیانیه این فعالان آمده است: "شش روز پس از برخاستن فعالان علیه بی‌پی که قرار است 30 میلیون بشکه نفت از میدان Vorlich در دریای شمال تهیه کند، می‌گذرد. ما منتظر و امیدواریم به پاسخ صریح از جانب بی‌پی در خصوص شرایط اضطراری آب و هوایی هستیم. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم و امیدواریم که این پاسخ را به دست آوریم."
به عقیده فعالان Greenpeace، فعالیت‌های بی‌پی و دیگر شرکت های نفتی وضعیت زیست محیطی در دریای شمال را بدتر می کند. این فعالان استدلال می‌کنند که "این شرکت همچنان علاقه مند است تا هر چیزی را که از دریای شمال تا قطب شمال و آمازون پیدا می شود، استخراج کند. و اینکار پیامدهای تراژدی برای آب و هوا و زندگی روی زمین خواهد داشت. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала