واکنش رهبر ایران به پیام ترامپ + فیلم

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderواکنش رهبر ایران به پیام ترامپ
واکنش رهبر ایران به پیام ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی از پاسخ دادن به پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن حامل آن بود، خودداری ورزید.
آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد
به گزارش اسپوتنیک، شینزو آبه خطاب به آیت الله خامنه ای گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.
رهبر جمهوری اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن گفت: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

​ نخست وزیر ژاپن، روز گذشته با استقبال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد.

روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала