کاربران ایرانی به دنبال علت حادثه نفتکشها در دریای عمان

© AFP 2023 / HO / IRIB TVکاربران ایرانی به دنبال علت حادثه نفتکشها در دریای عمان
کاربران ایرانی به دنبال علت حادثه نفتکشها در دریای عمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علت همزمانی سفر نخست وزیر ژاپن و حمله به دو نفت کش در دریای عمان چه می تواند باشد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز 13 ژوئن حمله به دو نفت کش در دریای عمان در سرتیتر خبرهای روز دنیا قرار گرفت و موضوع سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای کاهش تنشها در منطقه را تحت تاثیر خود قرار داد. در این راستا، کاربران ایرانی واکنش های متفاوتی به این حادثه از خود نشان دادند.

یکی از کاربران توئیتر "سیاوش فلاح پور" دونالد ترامپ را مقصر این اتفاق می داند: حمله به نفت کشها در دریای عمان به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انتقاد نمایندگان کنگره از ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری رخ داده دولت ترامپ از ظرفیت‌های قانونی وضعیت اضطراری، برای فروش سلاح به امارت و عربستان استفاده می‌کند.

کاربر دیگری این موضوع را به عنوان خوراک رسانه های غربی در عدم صلح کشورها با ایران می داند: اگر انفجار نفتکش ها در دریای عمان عمدی باشد. به روشنی می توان نوشت همزمانی این اقدام با مذاکرات ابه در تهران تنها برای تامین خوراک رسانه های مخالف صلح است!

رضا رئیسی در این خصوص می نویسد: "درست در هنگامی که نخست وزیر ژاپن با رهبر ایران دیدار می کند درست در هنگامی که او هدف مستقیم از این سفر بی سابقه را کاهش تنش در منطقه اعلام می کند ۲ نفتکش در نزدیکی آبهای ایران هدف حمله اژدر قرار می گیرند! تنش به نفع چه کسانی است؟ منافع دشمنان ایران کجاست

گفتنی است، در تاریخ 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر می برند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، 11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و هم اکنون در بندر جاسک ایران استقرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала