علی مطهری: نه مجلس نه وزارت ‌خارجه ایران در جریان میانجی گری ژاپن نبوده اند

© Photo / IRNAعلی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت این روش بدی است که مسئولان قانونی در جریان این امور نیستند. ما نمی‌دانیم چه پیامی آورده شده است و چه پاسخی داده شده است و این خوب نیست.
اگر آبه بخواهد موفق شود چه کار باید بکند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اگر آبه بخواهد موفق شود چه کار باید بکند؟

به گزارش اسپوتنیک، علی مطهری در گفت‌وگو با عصرایران در مورد رفتار اروپایی‌ها با برجام بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: ما باید به همان مهلت دوماهه که به اروپا دادیم عمل کنیم. اگر اینها اقدام قابل قبولی انجام ندادند همان 18تیر اقدامات بعدی را انجام دهیم و خیلی معطل آنها نشویم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دیدارهای دیپلماتیکی که این روزها در ایران انجام می‌شود ادامه داد: این کشورها نگران منافع خودشان هستند و ژاپن هم شامل این اصل می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اینکه ژاپن می خواهد میانجی‌گری کند و یا اگر از طرف سلطان قابوس نماینده‌ای آمده است، نه مجلس و نه حتی وزیر خارجه در جریان نبوده‌‎اند و این روش بدی است که مسئولان قانونی در جریان این امور نیستند. ما نمی‌دانیم چه پیامی آورده شده است و چه پاسخی داده شده است و این خوب نیست.

مطهری با بیان اینکه گزارشی در این زمینه به مجلس ارائه نمی شود گفت: وقتی وزیر خارجه خبر ندارد ما نیز خبر نداریم ،اطلاعاتی که ما داریم این است که وزیر امور خارجه به صورت مستقیم در جریان امور نبوده است و نقشی نداشتند و این درست نیست. چرا که دستگاه رسمی دیپلماسی کشور وزارت خارجه است و باید در جریان باشند.
سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به ایران امروز آغاز شده و تا روز 14 ژوئن طول خواهد کشید.
منبع گفت:" حصول توافق درباره بردن آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به ژاپن برای شرکت در نشست سران گروه بیست هدف حداکثری است و اگر در ترتیب داده مذاکرات وی با ترامپ توفیق حاصل شود، این بزرگترین رویداد سیاسی خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала