نامه ترامپ به کنگره در خصوص عملیات ضد تروریستی آمریکا در خارج مرزها

© AFP 2023 / Jim Watson نامه ترامپ به کنگره در خصوص عملیات ضد تروریستی آمریکا در خارج مرزها
نامه ترامپ به کنگره در خصوص عملیات ضد تروریستی آمریکا در خارج مرزها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید، نامه عملیات ضد تروریستی ایالات متحده در خارج از کشور را به ترامپ تقدیم نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی کاخ سفید روز سه شنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در نامه ای خطاب به رئیس مجلس سنای ایالات متحده و مجلس نمایندگان این کشور، از اقدامات ضد تروریستی علیه گروه های داعش و القاعده و طالبان (گروه های ممنوعه در فدراسیون روسیه) خبر داد، این عملیات مطابق با قانون آمریکا می باشد. 

سران کنگره آمریکا، پشت درهای بسته در مورد ایران بحث کردند - اسپوتنیک ایران
سران کنگره آمریکا، پشت درهای بسته در مورد ایران بحث کردند

این گزارش نشان می دهد که واحدهای ایالات متحده در عملیات علیه داعش، القاعده، طالبان و گروه های مرتبط در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، اردن، لبنان، ترکیه، سومالی، کنیا، جیبوتی و نیجر فعالیت های خود را ادامه می دهند.

علاوه بر این، ترامپ در این نامه به کنگره اعلام کرد که ارتش آمریکا بخشی از نیروهای حافظ صلح و ماموریت های ناظر نظامی در شبه جزیره سینا در مصر و در استان صربستان کوزوو را مستقر می نماید، امریکا به دولت فیلیپین در مبارزه با تروریسم کمک می کند و نیروهای خود را در پایگاه نیروی گوانتانامو در کوبا مستقر خواهد نمود.

این یادداشت یادآور می شود که با توجه به وضعیت موجود در افغانستان، "هرچند تلاش های حل و فصل و مصالحه یک اولویت اصلی محسوب می شود، ایالات متحده همچنان درگیری های مسلحانه، از جمله در برابر طالبان، ادامه می دهد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала