افزایش شمار دریافت کنندگان ارز دولتی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بانک مرکزی ایران
بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران هشتصد شرکت دیگر به فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی اضافه شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، بانک مرکزی فهرست جدیدی از دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی منتشر کرده که بر اساس آن تمامی شرکت‌هایی که 3 ماه سال جاری ارز دولتی گرفتند، در این فهرست قرار دارند.بیش از 800 شرکت جدید در طول یک ماه به این فهرست اضافه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این مدت مهم‌ترین ارزهای تامین‌شده برای واردات کالا و خدمات، یورو، روپیه، یوان و روبل بوده است. به طوری که بر اساس اعلام بانک مرکزی تا 12 خرداد ماه سال جاری 13 میلیارد و225 میلیون یورو با قیمت ارز دولتی برای واردات کالا و خدمات تأمین ارز شده است.219 میلیارد و 762 میلیون و روپیه هند، 44 میلیارد و 940 میلیون یوان چین و 98 میلیارد و 541 میلیون روبل روسیه ارزهای مهم دیگری بوده است که در این مدت توسط بانک مرکزی با قیمت ارز دولتی برای واردکنندگان تأمین شده است.

پس از تحریم ایران از سوی آمریکا و تأثیر روانی احتمال بحران ارزی در ایران، قیمت ارز به شکل ناگهانی و با شیب بسیار زیاد افزایش یافت. بر همین اساس، در شرایطی که ایران از نظر ارزی در شرایط حساسی به سر می‌برد، افزایش تعداد دریافت‌کنندگان ارز دولتی و در عین حال افزایش قیمت بسیاری از کالاها همزمان با نرخ دلار بوده است که باعث کاهش قیمت ها نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала