گزارش و تحلیل

سیبری: قطب جذابی برای گردشگران

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر سیبری: مکه ای برای گردشگران
سیبری: مکه ای برای گردشگران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاره گرم شونده ما و شرایط آب و هوایی آن می تواند سیبری را در طول یک قرن به مکان جذاب تر برای گردشگران تبدیل کند.

اسپوتنیک به نقل مجله فوربس چاپ آمریکا می نویسد: گروهی از دانشمندان روسی و آمریکایی چند مدل کامپیوتری را تحلیل کرده اند که به ما امکان می دهد پیش بینی کنیم که چگونه سطوح مختلف انتشار دی اکسید کربن، بر تغییرات دما در بخش آسیایی روسیه تاثیر می گذارد.

دکتر اِلنا پارفِنوا، مدیر تحقیق از مرکز تحقیقات فدرال کراسنویارسک سیبری روسیه، توضیح داد: "ما می خواستیم دریابیم که آیا تغییرات اقلیمی آینده می تواند مناطق کمتر مناسب برای مهمان نوازی از گردشگران در نواحی آسیایی روسیه را بیشتر جذاب کند. نتایج تحقیقات آنها در مجله Environmental Research Letters منتشر شده است.

همانطوریکه دانشمندان تحقیق کردند، با توجه به سناریوی بدبینانه، که طفق آن بشریت نمی تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در جو زمین کاهش دهد، این منطقه می تواند با مرور زمان، به ویژه در اواسط زمستان، بسیار گرمتر و مرطوب تر شود. به عنوان مثال، دمای متوسط ماه ژانویه ممکن است 9.1 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

خانه مسکونی در استان اومسک روسیه - اسپوتنیک ایران
زندگی در سیبری روسیه
این بدان معنی است که در آن مناطق سیبری که میانگین دمای هوا در ماه ژانویه پایینتر از 30 درجه است، گرمتر خواهد شد، اما هنوز هم کاملا سرد خواهد بود. اما در سایر نقاط سیبری، شرایط آب و هوایی ممکن است بروز کند که بیشتر برای مناطق پرجمعیت کانادا معمول است. پس از حدود 100 سال، در نواحی غیر مسکون توندرا و جنگل سیبری ممکن است آب و هوای مختص وینیپگ کانادا برقرار شود و میزان بارندگی در هر ماه حدود 140 میلی متر یا بیشتر باشد.

دکتر اِلنا پارفِنوا در توضیح گفت: "مدل های ما نشان داد که (در چارچوب سناریوی گرم شدن شدید) آب و هوای ملایم در دهه 2080 در بخش آسیایی روسیه بوجود می آیند و منطقه خاک های منجمد از 65 درصد کنونی تا 40 درصد کاهش می یابد. همه این تغییرات می تواند، بر اساس نتایج مطالعه، توانایی افراد را برای زندگی و انجام فعالیت های خود در این منطقه پنج برابر افزایش دهد.

پارفنوا ادامه داد: "امواج قبلی مهاجرت انسان با تغییرات آب و هوایی مرتبط بود. همانطور که تمدن ها، فناوری هایی نوین را ایجاد کردند که مردم را قادر به آداپته شدن می نمود، وابستگی مردم به محیط زیست کاهش پیدا کرد، به ویژه هنگامی که معنوس شدن به آب و هوا مطرح بود. در حال حاضر در بخش آسیایی روسیه بسیار سرد است. در شرایط آب و هوایی گرمتر در آینده، سطح امنیت غذایی از لحاظ کشت محصول و ظرفیت تولید، به مردم اجازه می دهد که در این منطقه ساکن شوند.

او همچنین اشاره کرد که آب و هوای گرم تنها یک جنبه است که می تواند این منطقه را برای زندگی مناسب تر سازد. در بخش آسیا، روسیه مجبور خواهد بود تا کارهای زیادی را برای ایجاد یک زیرساخت برای حمایت از جمعیت بیشتر انجام دهد.

مکان های دیگر در شمال سیاره ما با توجه به تغییرات آب و هوایی نیاز به رسیدگی به این مسائل دارند. یخچال های گرینلند ذوب می شوند. البته، خطرات سیل افزایش می یابد، اما تعداد گردشگران بازهم بیشتر می شود، زیرا مردم شروع به یافتن ثروت های طبیعی و اشیای باستانی قبلا پنهان شده می کنند — شاید برای اولین بار در هزار سال گذشته.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала