سیاست های فعال رسانه ای ایران در روسیه

© Sputnik / Vladimir Trephilov /  مراجعه به بانک تصاویر سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا
سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر عامل خبرگزاری ایرنا ضمن شرکت در نشست رسانه های دنیا در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان و همچنین با مدیران و صاحبنظران رسانه های جهان دیدار داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید ضیا هاشمی در نخستین روز این همایش سه روزه در نشست تخصصی «نقش رسانه‌ها در تحولات جهانی، بازیگر یا ناظر» سخنرانی کرد.
هاشمی روز پنجشنبه به همراه تعداد محدودی از سران شاخص رسانه‌های معتبر جهان دیدار خصوصی با ولادیمیر پوتین داشت و رئیس جمهوری روسیه به پرسش‌های مدیرعامل ایرنا پاسخ داد.
وی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و یکی از سخنرانان اصلی نشست عمومی همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در سال جاری گفت وگو و دیدار داشت.
هاشمی همچنین با مدیران عامل و معاونان خبرگزاری دولتی تاس روسیه و هلدینگ خبری روسیه امروز، فابریک فریس مدیرعامل فرانس پرس، کالیو مارشال مدیرعامل گروه مطبوعاتی پرس آسوسیشن گروپ، هیروکی سوگیتا مدیر اجرایی کیودو ژاپن و مدیران عامل یا معاونان رسانه‌های آلبانی، بلغارستان، بلاروس، صربستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان ومراکش گفت و گو کرد.
مدیرعامل ایرنا در دیدار با مدیرعامل و معاون خبرگزاری تاس از رویکرد روسیه بر اساس منافع ملی و مستقل خود نسبت به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا تقدیر کرده و بر گسترش روز افزون روابط رسانه‌ای دو کشور خاطر نشان نمود.
هاشمی در دیدار دیگری با دیمیتری کسیلیوف مدیرعامل هلدینگ خبری روسیه امروز (اسپوتنیک، ریانووستی، ۳۶۰، لنتا، راشاتودی، روسیه امروز و راسیا سودنیا) بر لزوم تهاتر در امور چند رسانه‌ای و همچنین استفاده از توانایی‌های رسانه‌های قدرتمند دو کشور تاکید کرد.

حضور مدیر عامل ایرنا در همایش سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران
حضور مدیر عامل ایرنا در همایش سن پترزبورگ

کسیلیوف نیز با اشاره به علاقه غیر قابل توصیف خود به فرهنگ و تاریخ ایران به برنامه‌های تلویزیونی خود در روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: ما همواره به موضع مستقل جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذاریم و آن را ارج می نهیم و از همکاری رسانه‌ای با ایران در تمام سطوح استقبال می‌کنیم.
واسیلی پوشکوف معاون امور بین الملل خبرگزاری روسیه امروز نیز در دیداری جداگانه با مدیرعامل ایرنا از تمایل خود برای سفر به ایران و بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های دانشگاهی سخن گفت‌.
علاوه بر چند رسانه روسی، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز مصاحبه ای اختصاصی با مدیرعامل خبرگزاری ایرنا داشت تا از چند و چون توافقات ایرنا با روسیه امروز شامل (راشاتودی، اسپوتنیک، راسیا سگودنیا، ریانووستی، ۳۶۰ و لنتا مطلع شود.
وی در آخرین روز همایش به نمایندگی از هاشمی با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرد و از همکاری‌های بخش رسانه‌ای این وزارتخانه با خبرنگاران ایرنا در مسکو پایتخت روسیه تشکر و بر تلاش ایرنا برای انعکاس تصویری واقع گرایانه از روسیه نوین تاکید کرد.
ماریا زاخارووا نیز ضمن تمجید از عملکرد خبرگزاری ایرنا در پوشش اخبار روسیه و نقش فعال این خبرگزاری ایرانی در بزرگترین کشور دنیا، از آمادگی خود برای حمایت از ایرنا در روسیه سخن گفت.
هاشمی در دیدار با سران رسانه‌های غربی نیز ضمن انتقاد از رویکرد متعصبانه،دریافت و انعکاس اخبار از منابع رسمی دیگر کشورها از جمله ایران را خواستار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала