ایران از یک سیستم دفاع هوایی جدید رونمایی کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoایران از یک سیستم دفاع هوایی جدید رونمایی کرد
ایران از یک سیستم دفاع هوایی جدید رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ایران روز یکشنبه سیستم دفاع هوایی جدیدی را معرفی کرد که توانایی شناسایی و حمله به چندین هدف را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سامانه پدافند هوایی 15 خرداد که توسط متخصصان و دانشمندان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ساخته شده بود با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی و تحویل این نیرو شد.

وزیر دفاع ایران با تشریح پروژه سامانه سلاح پدافند هوایی شهدای سوباشی با نام سامانه پیشرفته پدافند هوایی "15 خرداد" گفت: در شبکه جامع پدافند هوایی کشور لازم است گستره‌ای از سامانه‌های پدافند هوایی با بردهای مختلف از چند کیلومتر تا چند صد کیلومتر به‌کار گرفته شوند؛ و بر این اساس این سامانه می‌تواند اهدافی نظیر جنگنده و پهپادهای مهاجم را در برد 150 کیلومتر شناسایی و تا برد 120 کیلومتر ردگیری نماید و توانایی شناسایی اهداف پنهان‌کار در برد 85 کیلومتر و درگیری و انهدام آن‌ها را در برد 45 کیلومتری دارا می‌باشد. سامانه پدافند هوایی "15 خرداد" قادر است تعداد 6 هدف را به‌طور همزمان شناسایی و ردگیری نموده و علیه 6 هدف عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد. از دیگر ویژگی‌های بارز این سامانه سلاح قابلیت تحرک‌پذیری آن می‌باشد، به‌گونه‌ای که زمان حاضر به جنگ و عملیاتی شدن آن کمتر از 5 دقیقه است. این سیستم مجهز به رادار آرایه ‌فازی با امکان درگیری همزمان با چند هدف و سکوهای پرتاب مستقل می‌باشد که در آن از موشک صیاد3 استفاده شده ‌است.

وی قابلیت کارایی بالا در سطوح کنترل و هدایت عملیات، قدرت تحرک‌پذیری بالا و زمان عکس‌العمل کوتاه را از ویژگی‌های دیگر سامانه "15 خرداد" عنوان کرد و گفت: این سامانه در برد عملیاتی بالا و ناحیه کشندگی گسترده (با اهدافی که در محدوده ارتفاع تا 27 کیلومتر و در برد 7 کیلومتر تا 75 کیلومتر قرار دارند) می‌تواند درگیر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала