تهدید دوباره رئیس جمهور آمریکا علیه چین

© AP Photo / Alex Brandonتهدید دوباره رئیس جمهور آمریکا علیه چین
تهدید دوباره رئیس جمهور آمریکا علیه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر چین را تهدید به افزایش تعرفه کالاهی صادراتی این کشور کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که در اروپا بسر می برد با تهدید چین به ادامه جنگ تجاری تاکید کرد، در صورتی که نیاز باشد بر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای صادراتی این کشور به آمریکا، تعرفه اعمال می کند.

تا ترامپ رئیس جمهور است، چین ابرقدرت نمی شود - اسپوتنیک ایران
تا ترامپ رئیس جمهور است، چین ابرقدرت نمی شود

روزنامه ساوت چاینا روز پنجشنبه نوشت: ترامپ با بیان اینکه مذاکرات با چین در زمینه مسایل اقتصادی و تجاری در جریان است گفت که تصور می کند پکن خواهان توافق باشد.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریۀ سال 2018 به این سو، دو کشور در 11 نشست دو جانبه دربارۀ اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.
ماه مارس سال 2018 یعنی یک ماه پس از آغاز مذاکرات تجاری دو کشور، دولت آمریکا گزارش بازرسی 301 علیه کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد 25 درصد بر تعرفه گمرکی 50 میلیارد کالای چینی می افزاید.
بر اساس این گزارش در ماه مه 2018، یعنی فقط 10 روز پس از صدور بیانیۀ مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامۀ اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد.
در ماه مه سال 2019 آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر 200 میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به 10 درصد ارتقاء داده بود، به 25 درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی 300 میلیارد کالای چینی باقی مانده را آغاز می کند.

چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی 120 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала