مشکل بزرگ آمریکا

اشتراک
ممکن است کنگره آمریکا بهره برداری از ناوهواپیمابر CVN-79 به نام جان اف کندی جدیدترین ناو هواپیمابر این کشور را ممنوع سازد.

جنگنده اف۳۵ ، بدترین نوع تسلیحات آمریکایی - اسپوتنیک ایران
جنگنده اف۳۵ ، بدترین نوع تسلیحات آمریکایی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Drive، دلیل این امر آن است که هواپیما های نسل پنجم اف 35 سی که فقط برای استقرار در ناوهای هواپیمابرساخته شده اند، نمی توانند از ناو هواپیما بر جان اف کندی پرواز کنند.
نشریه امریکایی خاطرنشان می سازد که مشکل اینست که هواپیما های اف 35 به خاطر عدم مطابقت با ورژن های فعلی کاتاپولت الکترومغناطیسی EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System) و سیستم ترمز AAG (Advanced Arresting Gear) نمی توانند از عرشه ناو هواپیما بر جان اف کندی پرواز کرده و فرود بیایند.
از جمله در حال حاضر EMALS نمی تواند اف 35 را به سرعت لازم برساند. طی مدت آزمایشات انجام شده فقط هواپیما های F/A-18 Super Hornet و EA-19G Growler توانستند از این ناو هواپیما بر پرواز کنند.
The Drive تاکید می کند در کنگره امریکا صلاح بودن بهره برداری از این جدیدترین ناو هواپیمابر را مورد شک و تردید قرار می دهند چون هواپیما های اف 35 دستکم تا سال 2027 نخواهند توانست از عرشه آن پرواز کنند و این ناو هواپیمابر در اجرای ماموریت های بنیادی خود ناتوان است. 
علاوه بر این در لایحه بودجه دفاعی سال 2020 آمریکا نوشته شده تا موقعی که هواپیما های اف 35 سی نتوانند از عرشه ناوهای هواپیمابر کلاس "فورد" پرواز کنند، می توان تامین بودجه تولید آنها را متوقف کرد.
مخارج اولین ناو هواپیمابر کلاس فورد (CVN-78 به نام جرالد فورد) که در سال 2017 به نیروی دریایی آمریکا تحویل داده شده ، 12.9 میلیارد دلار بوده که رقم بی سابقه ای بوده است.
پنتاگون قصد دارد در مجموع 10 تا 12 فروند از ناو های هواپیمابر کلاس فورد را بسازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала