زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات رسانه ها مبنی بر به رسمیت شناختن بشار اسد از سوی آمریکا جدی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه خبر رسانه های سعودی مبنی بر پیشنهاد به رسمیت شناختن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از سوی آمریکا و اسرائیل در صورت تاثیر روسیه بر ایران در سوریه را "جدی" نخواند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
عدم تطابق سیاست خارجی آمریکا و شیوه رفتار آن

زاخارووا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی قطری "الجزیره" گفت: "این خنده دار است. بخاطر دلایل مختلفی این اخبار جدی نیست. البته، اقدامات دیپلماتیک در جریان است و مذاکرات، گفتگو و تحلیل مواضع در زمینه های مختلف در حال انجام شدن است. اما تعیین آینده دولت ها در حالی که سران این دولت ها در جریان نباشند، درست نیست. اعتماد مسئله بسیار مهمی است، این که تا چه حد می توانید به شریک خود اعتماد کنید و مسائل حساس را با او در میان بگذارید. متاسفانه در مواردی شاهد هستیم که واشنگتن دولت هایی که به وی اطمینان داشته اند را دور زده است. در وحله اول واشنگتن باید اعتماد جوامع بین المللی را به خود بازگرداند."

پیشتر روزنامه عربستانی "الشرق الوسط" خبر داد، که آمریکا و اسرائیل قرار است در جریان نشست سه جانبه پیش رو در اورشلیم (بیت المقدس) به روسیه پیشنهاد معامله ای دهند که در آن بشار اسد را به رسمیت می شناسد و تحریم ها علیه مقامات سوریه را، در صورتی که مسکو اقداماتی انجام دهد تا تاثیر ایران در سوریه را متوقف کند، لغو می کنند.

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه پیش از این اعلام کرده بود که خبر رسانه های عربستانی صحت ندارد.

سرگئی ورشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه 6 ژوئن به "اسپوتنیک" گفت: روسیه هیچ معامله ای با آمریکا و اسرائیل در مورد سوریه را نمی پذیرد و اخبار رسانه ها درمورد این توافق را تنها گمانه زنی خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала