انتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamberانتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره
انتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بیانیه امارات، نروژ و عربستان سعودی گفته می شود چهار کشتی نفتکش آسیب دیده در نتیجه حملات تخربی در آبهای ساحلی امارات عربی متحده توسط مین هایی آسیب دیده اند که توسط غواصان آموزش دیده کار گذاشته شده بودند.

پمپئو: احتمالا ایران پشت حمله به نفتکش ها در الفجیره است - اسپوتنیک ایران
پمپئو: احتمالا ایران پشت حمله به نفتکش ها در الفجیره است
به گزارش اسپوتنیک، دیروز نمایندگان دائم امارات، نروژ و عربستان سعودی نتیجه گیری های انجام شده در تحقیقات مشترک خود را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دادند که در آنها چنین عقیده ای ابراز شده است.
خاطرنشان می شود حمله به نفتکش ها سطح بالای هماهنگی بین چند گروه از افراد شرکت کننده را طلب می کرد که به انفجار بموقع چهارمین کار گذاشته شده طی کمتر از یک ساعت منجر شد.
طبق نتایج تحقیقات مشترک امارات، نروژ و عربستان سعودی در حمله به نفتکش ها در روز 12 ماه مه از مین های "چسبنده" استفاده شده که به بدنه نفتکش ها در زیر آب نصب گردیده بودند.
در بیانیه سه کشور نامبرده اضافه می شود غواصان با شناورهای سریع السیر به محل آورده شده بودند و "واقعیات و فاکت ها حاکی از آن هستند که این چهار حمله بخشی از یک عملیات بغرنج و هماهنگ شده بودند که توسط یک عامل دارای امکانات عملیاتی قابل توجه انجام شده و این عامل به احتمال زیاد دولتی بوده است".
دو نفت‌کش سعودی، یک نفت‌کش اماراتی و یک نفت‌کش نروژی روز 12 مه در آب‌های امارت الفجیره، در معرض حملات تخریبی قرار گرفته و آسیب دیدند.
روز 21 ماه مه مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از احتمال دست داشتن ایران در این حملات تخریبی علیه نفت‌کش‌ها خبر داده و چنین مساله‌ای را «بسیار محتمل» دانسته بود.
ایران اتهام‌ها درباره دست داشتن در این عملیات خرابکارانه را رد می‌کند. پیشتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفته بود که احتمال دارد «طرف سومی» در این اقدام دست داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала