رد هر گونه سرمایه‌گذاری مرتبط با معامله قرن

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر رد هر گونه سرمایه‌گذاری مرتبط با معامله قرن
رد هر گونه سرمایه‌گذاری مرتبط با معامله قرن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فلسطینی ها از قبول هر گونه کمک و سرمایه‌گذاری خودداری خواهند ورزید اگر با «معامله قرن» مرتبط باشد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر اقتصاد ملی فلسطین در حاشیه همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام نمود که فلسطین از قبول هرگونه کمک و سرمایه گذاری پس از جمعبندی همایش اقتصادی در بحرین که آمریکا در حال تهیه مقدمات آن است خودداری خواهد ورزید اگر با «معامله قرن» مرتبط باشد.

آمریکایی ها سعی می کنند سیاستمداران و تاجران را در بحرین گردهم آورند تا سرمایه‌گذاری در اقتصاد فلسطین را برای دستیابی به حمایت از «معامله قرن» رونق بخشند. بخش سیاسی پروژه آشتی فلسطین-اسرائیل فاش نمی شود.

همکاری فیس بوک با اسراییل علیه مقاومت فلسطین - اسپوتنیک ایران
همکاری فیس بوک با اسراییل علیه مقاومت فلسطین

وزیر اقتصاد ملی فلسطین در این مورد گفت:«ما هر چیزی که با «معامله قرن» از طریق این همایش مرتبط باشد را رد خواهیم کرد، البته روابط ما با کشورهای عربی و برادران عربی خوب است و ما برای این روابط ارزش زیادی قائل هستیم. فلسطین از هرگونه کمک صادقانه استقبال می کند اما نه از طریق «معامله قرن». همانطور که رئیس جمهور فلسطین گفت:«اورشلیم و فلسطین فروخته نمی شوند».

معاملهٔ قرن Deal of the Century به طرحی گفته می‌شود که از سوی دولت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در راستای روند صلح بین دولت فلسطین و دولت اسرائیل، که اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، و الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند. ترامپ داماد خود کوشنر را بعنوان دلال معامله منسوب کرده‌است.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از مقامات فلسطینی و کشورهای دیگر با این طرح به شدت مخالفت کرده‌اند. این طرح قرار است برای پایان دادن به بیش از 70 سال منازعه فلسطین-اسرائیل پیشنهاد شود. بر اساس این طرح بخش‌هایی دیگر از فلسطین شامل نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که از نظر جامعهٔ جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به اسرائیل واگذار می‌شود، و در عوض اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانهٔ باختری و تمام نوار غزه و چندین محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала