لایحه جدید دولت ایران برای مبارزه با پولشویی

© Photo / IRNAلایحه جدید دولت ایران برای مبارزه با پولشویی
لایحه جدید دولت ایران برای مبارزه با پولشویی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ایران لایحه جدیدی را به مجلس این کشور ارانه کرده است و در آن خواستار اصلاح در قانون مبارزه با پولشویی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دولت ایران در قالب لایحه جدیدی که به مجلس این کشور ارائه کرده خواستار تصویب بند جدیدی در قانون مبارزه با پولشویی شده که طی آن نظارت دستگاه هایی مانند بانک مرکزی برای شناسایی تخلفات احتمالی افزایش می یابد.

در مقدمه توجیهی آمده است: در اجرای دقیق قوانین و مقررات ناظر به پیشگیری و مقابله با پولشویی،‌ بی تردید نظارت بر عملکرد اشخاص مشمول قانون مبارزه با پولشویی، نقش موثری ایفا می کند. به همین جهت در راستای رفع ابهامات مربوط به نظارت بر عملکرد اشخاص مشمول در قانون مبارزه با پولشویی و اصلاحات بعدی آن، لایحه زیر جهت طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

ماده واحده — متن زیر به عنوان تبصره به ماده (6) قانون مبارزه با پولشویی مصوب 1386 و اصلاحات بعدی آن الحاق می شود:

تبصره — نهادها و دستگاه های اجرایی (موضوع مواد 5 و 6) مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی، سازمان بورس، وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی، کانون وکلای دادگستری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه که مطابق قوانین و مقررات بر عملکرد اشخاص مشمول نظارت می کنند، مکلفند علاوه بر انجام تکالیف اجرایی مقرر در این قانون، قانون تامین مالی تروریسم و مقررات مربوط به آن، تکلیف نظارتی خود را نسبت به عملکرد این اشخاص در چارچوب قوانین و مقررات مذکور به نحو موثر معمول دارند.

همچنین نهادها و دستگاه های یادشده موظفند در صورت شناسایی تخلف یا جرم،‌ حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدم نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала