روسیه به کانال مالی اروپا با ایران می پیوندد

© AFP 2023 / John Thysروسیه به کانال مالی اروپا با ایران می پیوندد
روسیه به کانال مالی اروپا با ایران می پیوندد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از مذاکراه این کشور با اتحادیه اروپا در خصوص پیوستن به مکانیزم کانال ویژه پرداخت مالی اتحادیه اروپا با ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیزوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا گفت: روسیه در حال گفتگو و مذاکره با اروپا برای پیوستن به مکانیزم کانال ویژه پرداخت مالی اتحادیه اروپا با ایران است.

وی افزود: آنها این موضوع که اینستکس ایجاد شده را پنهان نمی کنند و علیرغم مشکلاتی جدی، همچنان تلاش برای برقراری این مکانیزیم ادامه دارد.

ولادیمیر چیزوف با اشاره به اینکه روند این مکانیزم در حال حاضر چندان روبه رشد نبوده، گفت: با این وجود آنها از توسعه این مکانیزم دست برنمی دارند.

شایان ذکر است که سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا 11 بهمن ماه 1397 سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما با عنوان «اینستکس» ثبت کردند اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است. فرانسه میزبان کانال مالی جدید اروپا با ایران است. مقر این گروه در پاریس فرانسه است که مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد و بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала